وبلاگ

پرینتر لیزری رنگی cp4520

پرینتر لیزری رنگی cp4520 

پرینتر لیزری رنگی cp4520 دارای سه سری چاپگر با نام های CP4525n ، CP4525dn و CP4525xh  میباشد که با تفاوت های کمی در بازار عرضه شده اند . در ادامه ، علاوه بر تعریف و بررسی هر یک از این پرینتر ها به نقل از تفاوت آنها نیز میپردازیم .

قبل از شروع مقاله ، لازم است بدانید ما در فروشگاه الو پرینتر ، تمامی محصولات اچ پی را موجود داشته و با بهره گیری از تخصص و مهارت تعمیر کارانی با تجربه ، قادر به تعمیر پرینتر شما در محل زندگیتان هستیم .

شرکت تولید کننده پرینتر های لیزری و جوهر افشان اچ پی که اکنون یکی از بزرگترین قطب های صنعتی کامپیوتر جهان است ، در حدود هفتاد سال قبل توسط دو دانشجوی دانشگاه استنفورد در آمریکا پایه گذاری شد . این شرکت بزرگ فناوری اطلاعات ، تقریبا در تمام جهان فعال بوده و محصولاتی از قبیل انواع لپ تاپ ، تبلت ، پلاتر ، تلفن همراه، سرور ، و پرینتر هایی از جمله پرینتر لیزری اچ پی CP4520 را صادر میکند .

پرینتر لیزری اچ پی CP4520 یکی از انواع چاپگر های لیزری پر کاربرد در بازار محسوب میشود که تک کاره بوده و عمل چاپ را به خوبی به انجام میرساند .

پرینتر یا چاپگر از مهم ترین لوازم اداره جات می باشند که از آنها برای چاپ و تکثیر کاغذ ها و اسناد مختلف و حتی تصاویر گوناگون استفاده می شود. اگر در اداره یا شرکتی مشغول به کار باشید متوجه خواهید شد این پرینتر دستگاهی حیاتی در این مجموعه ها میباشند .

پرینتر های جوهر افشان

پرینتر های جوهر افشان از جمله چاپگر های بسیار محبوب بازار هستند که به دلیل قیمت مناسب و ابعاد کمتری که به نسبت پرینتر های لیزری اشغال میکنند ، همیشه طرفداران خود را داشته اند . پرینتر های جوهر افشان برای چاپ عکس و تصاویر گرافیکی بسیار مناسب هستند .هنگام خروج کاغذ از این پرینتر میتوان رطوبت برگه را حس کرد .

کیفیت و دقت چاپ در انواع چاپگر های جوهری بستگی به کیفیت ساخت پرینتر ، دقت چاپ ، کیفیت مواد مصرفی و هزینه تعمیر و نگهداری از پرینتر دارد . با وجود اینکه این چاپگر ها قدمتی چهل ساله دارند اما خوشبختانه با پیشرفت تکنولوژی تغییر کرده و توانسته اند با تکنولوژی روز همگام باشند .

پرینتر های جوهر افشان دارای قطعه ای اصلی به نام قطعه کارتریج میباشند ، این قطعه در هر پرینتر ، بنا به مدل خود چاپگر متفاوت است اما در همه چاپگر های جوهر افشان تقریبا یک کارایی مشابه دارد.

کارتریج های موجود در پرینتر های جوهر افشان از نوع کارتریج های جوهری میباشند که محل نگهداری از جوهر به حساب می ایند . پس از اتمام جوهر این کارتریج ها، باید آنهارا بوسیله کارتریجی جدید جایگزین کنید . این کارتریج ها دارای دو نوع پیگمنت و دای بوده که نوع پیگمنت بیشتر از رنگدانه ها و نوع دای بیشتر از آب تشکیل شده است.

نحوه کار در پرینتر های جوهر افشان بدین گونه است که شما در ابتدا باید کارتریج را درون جایگاه قرار دهید ، پس از این کار اطلاعات از تلفن همراه و یا کامپیوتر به دستگاه چاپگر انقال می یابد . سپس سوزن های بسیار ریزی که بر روی قطعه سر پرینتر (هد ) وجود دارند وظیفه پخش جوهر بر روی کاغذ ، در راستای نقش مورد نظر را بر عهده دارند .

در نهایت غلطک های درون پرینتر ، حرکت کرده و کاغذ را به بیرون از پرینتر هدایت میکنند .

پرینتر های لیزری

چاپگر های لیزری اکنون پر طرفدار ترین مدل موجود پرینتر در بازار هستند. اگرچه این دستگاه قیمت بالا تری نسبت به پرینتر های جوهر افشان دارد اما  با وجود سرعت چاپ بالا تر و قیمت پایین تر کارتریج ، برای مشتریان هزینه های کمتری در بر دارد .

چاپگر های لیزری دارای کارتریجی پر شده از تونر و نه جوهر میباشند که این تونر متشکل از مواد پلی استری است .با کار گزاشتن قطعه کارتریج در پرینتر ، درام دستگاه چرخیده و داغ میشود . در همین زمان لیزر نیز بر روی این قطعه میتابد ، ذرات تونر را جذب کرده و سپس بر روی کاغذ نقش اندازی میکند .

مهم ترین قطعه پرینتر لیزری

قطعه کارتریج بر روی تمامی پرینتر های موجود در بازار وجود دارد . اما نکته اساسی در خصوص کارتریج ها این است که  کارتریج های نصب شده بر روی دستگاه توسط کارخانه ، از نوع کارتریج های استارتر میباشند که فقط 60 درصد از حجم آنها پر از جوهر یا تونر میباشد و 40 درصد بقیه خالی است . اما دیگر کارتریج هایی که از بازار تهیه میکنید کاملا پر میباشند .

لازم به ذکر است که به لطف تلاش مهندسین ایرانی و چینی ، کارتریج ها چه در پرینتر های جوهر افشان و چه در پرینتر های لیزری ، بدون نیاز به جایگزینی قابل شارژ شدن نیز میباشند .

کارتریج های پرینتر های لیزری تقریبا تا 15 بار و کارتریج های پرینتر های جوهر افشان تا 12 بار قابل شارژ هستند . لازم است بدانید پس از هر بار شارژ کارتریج کیفیت متن یا تصویر مورد نظر کاهش میابد .

مزایا و معایب شارژ کارتریج

گرچه با شارژ کارتریج های تونری ، سلامت دستگاه شما در معرض خطر قرار نمیگیرد در نظر داشته باشید که ممکن است پس از هر بار شارژکارتریج های جوهر افشان ، خساراتی جدی به دستگاه شما وارد آید ، پس بهتر است بنا به توصیه ، پس از استفاده از کارتریج ها ، آنها را با کارتریج اصل جایگزین کنید .

متاسفانه برخی از فروشندگان در بازار ، قبل از فروش دستگاه چاپگر کارتریج اصلی آنرا با کارتریج طرح جایگزین کرده و یا در هنگام فروش قطعه ، کارتریج طرح را با عنوان اصل میفروشند . اما شما میتوانید با خرید از نمایندگی اچ پی در ایران (الو پرینتر )، سلامت قطعات خود را تضمین شده بدانید .

در صورتی که تصمیم شما بر شارژ کارتریج باشد ،ما در شرکت الو پرینتر با مختصصین و تعمیر کارانی ماهر ، کارتریج شما را شارژ نموده و  سلامت آن را تضمین میکنیم و یا میتوانید با خرید کارتریج از نمایندگی معتبر اچ پی در ایران ( الو پرینتر ) از  اصل بودن آن اطمینان حاصل فرمایید .

پرینتر لیزری رنگی cp4520

پرینتر لیزری اچ پی CP4520 ساخت شرکت اچ پی چاپگریست تک کاره که تقریبا تمام نیاز های مورد انتظار از یک پرینتر لیزری را براورده میکند . این پرینتر در مدل های n (دارای نتورک ) و یا dn (دارای قابلیت چاپ دو رو به صورت خورکار + نتورک ) روانه بازار شده است که با نام های پرینتر CP4525n و CP4525dn ، CP4525xh شناخته شده هستند .

پرینتر لیزری اچ پی CP4520 قادر به انجام عمل چاپ در هر دو حالت رنگی و سیاه و سفید بوده و در هر دقیقه تا 42 برگه سیاه و سفید یا رنگی را به چاپ میرساند .از دیگر قابلیت های این سری چاپگر ها ،میتوان به توانایی چاپ با کیفیت 1200*1200 نقطه در اینچ اشاره کرد .

تفاوت ها و نقاط مشترک سری های مختلف پرینتر لیزری اچ پی CP4520

همانطور که پیشتر اشاره کردیم این پرینتر در سه مدل CP4525n و CP4525dn ، CP4525xh  عرضه شده است .

مدل های CP4525n و CP4525dn شباهت های بسیار زیادی در طراحی و کارایی به یکدیگر دارند .با این تفاوت که در CP4525n فقط قابلیت نتورک موجود است اما در CP4525dn علاوه بر نتورک ، شما شاهد وجود قابلیت خودکار چاپ دو رو نیز هستید . حافظه این دو چاپگر 512 مگابایت بوده و قابل ارتقا تا یک گیگابایت میباشند .

اما مدل CP4525xh  دارای ابعاد بسیار بزرگتری است و قابلیت قرار گیری بر روی میز را ندارد . حافظه داخلی ابن چاپگر نیز 1024 مگابایت است . همچنین زبان مورد استفاده این چاپگر ها ، HP PCL 6, HP PCL 5c, HP postscript level 3 emulation, direct PDF printing v 1.4  میباشد .

پرینتر لیزری اچ پی CP4520 قادر به چاپ با رزولوشن و دقت چاپ 1200*1200 دی پی آی میباشد . و از پردازنده ی 800 مگاهرتزی بهره میبرد .این چاپگر دارای پورت شبکه USB و ethernet میباشد و با گارانتی یکساله ، از طرف شرکت اچ پی تضمین شده است .

بخوانید و لذت ببرید: پلاتر T795

دیگر ویژگی های پرینتر لیزری CP4520

  • صفحه نمایش رنگی چهار خطی
  • داشتن 33 درصد سرعت بالاتر در چاپ رنگی نسبت به پرینتر پیشین خود
  • زمانی که به تازگی این دستگاه را روشن میکنید ، فقط 9.5 ثانیه به طول می انجامد تا اولین برگه را به چاپ برساند .
  • نسبت به پرینتر پیش از خود ، مصرف انرژی را 50 درصد کاهش میدهد
  • پرینتر لیزری اچ پی CP4520 قادر به ذخیره وقت ، هزینه و انرژی برای صاحبان مشاغل و مدیران است
  • مدل CP4525dn ، دارای تمامی ویژگی ها و مشخصات مدل CP4525n میباشد با این تفاوت که در این مدل قابلیت چاپ دو رو به صورت خودکار نیز وجود دارد .
  • در مدل CP4525xh تمامی ویژگی های CP4525dn همراه با حافظه بیشتر و سینی 500 برگه ای حفظ شده است .
  • قابل شارژ بودن کارتریج ها
  • مصرف کم برق
  • خاموش شدن اتوماتیک دستگاه در حالت بیکار

کار با این تکنولوژی  بسیار ساده بوده و به شما در ذخیره انرژی یاری میرساند . به سادگی عمل چاپ را بر روی انواع کاغذ به انجام رسانده و با طراحی بسیار زیبا و حرفه ای برای مصارف خانگی و اداره جات و برخی از شرکت ها بسیار مناسب میباشد .

کارتریج پرینتر CP4520

کارتریج از مهم ترین ابزار مورد استفاده در یک پرینتر بوده که محل قرار گیری جوهر میباشد . در چاپگر های جوهر افشان این کارتریج از جوهر ، و در چاپگر های لیزری از پودر یا تونر پر شده است .

هنگام خرید یک پرینتر ، متوجه خواهید شد که این دستگاه توسط کارخانه به کارتریج مجهز شده است اما لازم به ذکر است که محفظه ی این کارتریج ها فقط در حدود 60 درصد از حجم آن پر شده اند و به آنها کارتریج استارتر گفته میشود .اما کارتریج های بعدی که از دیگر فروشگاه ها تهیه میکنید کاملا پر شده اند .

پس از مدتی و با تمام شدن این جوهر یا تونر برای جلوگیری از اسیب رسیدن به دستگاه ،  باید نسبت به تعویض کارتریج پرینتر لیزری اچ پی CP4520 اقدام فرمایید . گرچه امروزه با وجود تلاش مهندسین ایرانی و چینی ، نیازی به تعویض این کارتریج ها نبوده و تنها با شارژ آن میتوان در بسیاری از هزینه ها صرفه جویی کرد .

از انجایی که پرینتر لیزری اچ پی CP4520 قادر به چاپ سیاه و سفید و رنگی میباشد ،  کارتریج های مناسب این چاپگر شامل چهار رنگ مشکی، آبی، قرمز و زرد هستند که  با کدهای فنی متفاوت از یکدیگر متمایز میشوند .

  • کارتریج شماره CE260A رنگ مشکی
  • کارتریج شماره CE261A رنگ آبی
  • کارتریج شماره CE262A رنگ زرد
  • کارتریج شماره CE263A رنگ قرمز

عملکرد کارتریج ها

بوسیله کارتریج های  HP و با کمک پرینتر لیزری اچ پی CP4520 میتوانید متون و اسنادی با بهترین کیفیت در رنگ مشکی و همچنین تصاویری با دامنه رنگی گسترده در بهترین کیفیت به چاپ رسانید .

امروزه پرینتر ها نقشی اساسی در کسب و کار ایفا میکنند . اگر سابقه کار در یک شرکت یا اداره را داشته باشید متوجه نقش اساسی این تکنولوژی خواهید بود . شما میتوانید با مراجعه به سایت ما ، از دیگر پرینتر های قدرتمند موجود در بازار اطلاع کسب کرده و با اطمینان به خرید از نمایندگی رسمی اچ پی در ایران اقدام فرمایید .

لازم به ذکر است که هزینه های تعمیر و نگهداری از این پرینتر ها  و کارتریج ها , گاهی بالا میباشد پس مراقب افراد سود جو که در غالب تعمیر دستگاه شما با قیمت پایین در صدد آسیب رساندن به آن و ایجاد هزینه های بی نتیجه برای شما هستند باشید.

ما در شرکت الو پرینتر (نمایندگی رسمی اچ پی در ایران ) با بهره گیری از مهارت متخصصین و تعمیر کارانی با تجربه ، در صدد آنیم تا با کمترین سود ، بالا ترین خدمات را ارائه کرده و حسن نیت خود را ثابت کنیم .

برای دریافت اطلاعات بیشتر و ارتباط با ما میتوانید با شماره ی زیر تماس گرفته و همچنین برای اطلاع از بروزترین قیمتها و محصولات موجود کانال تلگرامی ما را که در صفحه اصلی سایت موجود می‌باشد دنبال کنید.

شماره پشتیبانی

02188867885

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *