HP | اچ پی, وبلاگ

پلاتر اچ پی t770

کمپانی تولید کننده پلاتر اچ پی t770 که نامش مخفف اسامی Hewlett و Packard است در کالیفورنیا تاسیس شد . این شرکت که با بودجه 530 دلاری توسط دو دانشجو ی دانشگاه استنفورد تاسیس شد ،بعد از سالها تلاش ، حال یکی از معتبر ترین شرکت های چند ملیتی فناوری اطلاعات میباشد . وتقریبا در تمام کشور های جهان فعالیت دارد.

اچ پی  اکنون و پس از  هفتاد سال تلاش و حتی با وجود اقدامات خیریه گسترده که در حدود  4.4 درصد سود این شرکت را شامل میشود ، سرمایه ی نود میلیون دلاری دارد و صد ها زیر مجموعه برای خود تاسیس کرده است.اچ پی امروزه یکی از قطب های بزرگ صنعت کامپیوتر در دنیاست.

از جمله محصولات این شرکت میتوان پرینتر های لیزری و جوهر افشان ، تبلت ها ، پلاتر ، تلفن های همراه هوشمند ، سرور ، لپ تاپ و نرم افزار های مدیریت شبکه را نام برد . در این مقاله سعی داریم با بررسی پلاتر اچ پی t770 و معرفی و بررسی انواع پلاتر ،  شما را در شناخت این دستگاه یاری کنیم.

تعریف پلاتر

پلاتر ها عمدتا کیفیت چاپ بالا تری نسبت به پرینتر ها دارند که برای شما این دستگاه های بسیار کاربردی را بیشتر توضیح خواهیم داد. پلاتر ها دستگاه هایی هستند که اغلب بزرگ تر از پرینتر های معمولی بوده و قابلیت چاپ روی کاغذ های بزرگتر از سایز A3 را دارند .به همین جهت در کارهایی مثل نقشه کشی و یا طراحی معماری که به چاپ در سایز های بزرگتر نیازمند است ، پر کاربرد تلقی میشوند . پلاتر ها خروجی با کیفیت تری نسبت به سایر پرینتر ها دارند.

پلاتر به سادگی رسم نقطه های منفرد پر شمار پیکسلی را به انجام میرساند .اما برای تهیه متن چندان مناسب نیستند  چرا  که هر كاراكتر باید به شکل منفرد رسم شود كه این كار، بسیار وقت گیر بوده و به انرژی زیادی نیاز دارد.

آشنایی با انواع پلاتر

پلاتر ها خود به چند دسته تقسیم میشوند که در ادامه برای شما این دستگاه های پر کاربرد را مثال خواهیم زد. بیشتر پلاتر های موجود در بازار کار ایران پلاتر های جوهر افشان هستند که بیشتر عوام فکر بر این دارند که پلاتر ها فقط جوهر افشان و برند های اچ پی و کنون هستند. اما پلاتر های بیشتری هستند که توانایی کارهای متفاوت و توان عملیاتی بالاتری نسبت به ما بقی پلاتر ها دارند. پس در ادامه همراه ما باشید تا بیشتر با این دستگاه آشنا شوید.

پلاتر درام

در پلاتر های درام ، کاغذ بر مبنای طرح مورد نظر بر روی دستگاه قرار میگیرد و  در جهت گردش عقربه های ساعت و هم بر خلاف آن ، به گردش در می آید . این پلاتر ، قلمی است . غلطک پلاتر درام بر روی کاغذ گشته و طرح مورد نظر را ایجاد میکند.

پلاتر فلت بد

پلاتر های فلت بد صفحه ای صاف با اسکنر شیشه ای داشته و برگه ، برای طراحی باید بر روی این سطح صاف قرار گیرد . این پلاتر وسیله ای مکانیکی است که توسط بسیاری از برنامه های CAD برای طراحان ، مورد استفاده قرار میگیرد . در این فلاتر، برگه بدون حرکت باقی میماند و قلم بطور افقی و عمودی برای کشیدن طرح مورد نظر حرکت میکند.

این پلاتر برای ایجاد طرح ، قادر به استفاده از چندین قلم رنگی بوده و سایز کاغذ مورد استفاده شما تنها میتواند محدود به اندازه و سایز صفحه ی شیشه ای دستگاه باشد.

پلاتر جوهر افشان

پلاتر های جوهر افشان ، تصویر را بوسیله پخش قطرات ریزی بر روی صفحه ، خلق میکنند . این پلاتر ها گزینه مناسبی برای اژانس های تبلیغاتی و طراحان گرافیک هستند . پلاتر جوهر افشان را برای چاپ بنر ها ، بیلبورد ها و تابلو های بزرگی که در کنار جاده ها مشاهده میکنید ، استفاده میکنند.

پلاتر جوهر افشان در دو نوع ترمال و پیزو الکتریک در بازار موجود است. پلاتر جوهر افشان ترمال، از گرما برای انتقال جوهر بر  کاغذ استفاده میکند .در حالی که پلاتر های پیزو الکتریک برای این کار ، از کریستال های دارای بار الکتریکی استفاده میکنند. این پلاتر ها اغلب در کیفیت بهتری نسبت به دیگر انواع پلاتر به چاپ میرسانند.

پلاتر برش (کاتر)

پلاتر برش ، دستگاهی است در سایز بزرگ که از آن برای برش لایه های پلی استری و پلاستیکی و .. استفاده میشود . تیغه های متصل به پلاتر ، لایه ها را بر روی سطح صاف روی پلاتر بریده و طرح کامپیوتری را روی سطح مورد نظر ترسیم میکنند . از این پلاتر میتوان در ساخت بیلبورد های تبلیغاتی و گرافیک حک شده بر روی دستگاه ها و لباس ها استفاده کرد.

از اجزای پلاتر ها میتوان به قطعات بدنه ، سطح ریلی عرضی ، ریل طولی ، مکانیزم تقلیل دهنده ، مکانیزم انتقال به ریل عرضی و قلم ثابت ،محرک های قدرت ،سیستم کنترل سخت افزار و نرم افزار های مربوطه  اشاره کرد.

همچنین قسمت کنترل این دستگاه از بخش های تغذیه انرژی برق ، هدایت موتورها و موتورها تشکیل شده اند.

پلاتر اچ پی t770

پلاتر اچ پی t770 یکی از مدلهای مطرح از پلاتر های اچ پی میباشد که با تکنولوژی ترمال جوهری فعال بوده و دارای وزن 60 کیلویی و رزولوشن  2400 1200x نقطه در اینچ است . و حافظه آن میتواند تا 8 گیگابایت آپدیت شود.

جوهر مصرفی پلاتر اچ پی t770 اغلب از نوع جوهر دای میباشد و از زبان Adobe® PostScript® 3™, Adobe PDF 1.7 برای چاپ ، بهره میبرد . و دارای یک سال گارانتی از طرف شرکت اچ پی میباشد .از دیگر قابلیت های پلاتر اچ پی t770 ، توانایی چاپ 41 متر مربع در ساعت است.

این پلاتر صفحه تاچ و کلید هایی همچو مدل بالا تر از خود یعنی t790 داشته و به اعتقاد برخی حتی از این مدل پلاتر نیز کارایی و استحکام بالاتری دارد . اکنون که این دستگاه از خط تولید خارج شده است ، با مراجعه به سایت الو پرینتر ، میتوانید از دیگر مدل های چاپگر و پلاتر دیدن فرمایید.

هد دستگاه چاپگر چیست ؟

هد یکی از قطعات بسیار مهم و کلیدی در پلاتر و دیگر انواع دستگاه های چاپگر است .این قطعه به کارتریج وصل شده و وظیفه ی پخش جوهر بر روی کاغذ را  دارد . هد ها به دو روش پیزو و حرارتی کار میکنند که در شرکت اچ پی در اغلب مواقع شاهد تولید هد هایی با کاکردی به شیوه حرارتی هستیم.

هد های حرارتی از حرارت و جوهر هایی بر پایه آب ، برای چاپ استفاده میکنند. این حرارت باعث به جوش آمدن جوهر شده و حباب جوهر را از مجرا های موجود در هد به بیرون هدایت میکنند .پس از خروج جوهر از هد ، محفظه به سرعت  سرد میشود و اینکار تکرار شده و کلمات یا تصاویری جدید میسازد.

هد مناسب پلاتر اچ پی t770

این پلاتر دارای سه هد به شماره های  C9380A HP ( برای رنگ های طوسی و مشکی ) ، C9383A HP (هد رنگ های آبی و قرمز ) ، C9384A HP (برای رنگ های مشکی مات و زرد ) میباشد. این هد ها از کیفیت بالایی نسبت به مابقی هد پلاتر ها دارند و جوهر استفاده شده در این هد پلاتر ها از بالاترین کیفیت ها برخوردارند و دلیل عمر بالا و جذب رنگ بهتر در این هد پلاتر ها استفاده از مواد مرغوب و درجه یک است که برای کاربران این امر بسیار جذاب بوده. یکی دیگر از دلایل محبوبیت پلاتر اچ پی t770 قابل استفاده بودن کارتریج قابل شارژ در این پلاتر ها میباشد.

کارتریج های مناسب پلاتر اچ پی t770

پلاتر t770 دارای شش کارتریج طوسی (C9374A) ، زرد (C9373A) ، قرمز (C9372A) ، آبی (C9371A) ، فتو مشکی (C9370A) ، مشکی مات (C9403A ) میباشد که این تنوع رنگ در کارتریج ها باعث پدید آمدن طیف زیبایی از رنگهای چاپ شده میگردد.

کارتریج در صورت استفاده ی کامل ، باید تعویض شود  .البته امروزه با زحمت  مهندسین ایرانی و چینی ، برخی از کارتریج ها بدون نیاز به تعویض و بوسیله شارژ شدن قابل استفاده هستند. اما کارتریج های اورجینال ، از این ویژگی برخوردار نیستند .همچنین شما میتوان با نصب مخزن بر روی این کارتریج ها ، آنها را شارژ نمود.

نکته ی دیگری که در مورد کارتریج ها وجود دارد ، میزان جوهر درون آنهاست. در کارتریج های شرکتی که در هنگام خرید دستگاه روی دستگاه قرار دارد ( کارتریج های استارتر ) فقط 60 درصد از حجم کارتریج پر شده است (از جمله کارتریج پلاتر اچ پی t770 )در حالی که بعد از اتمام این حجم و خرید مجدد یا شارژ کارتریج، حجم این بسته ها کاملا پر میباشد.

مخزن هایی که بر روی کارتریج های غیر قابل شارژ نصب میشوند چیپست نداشته و باید قطعه انکودر را به آنها اضافه کرد.

اما نکته مهم در این میان این است که نباید کارتریج ها را در اختیار تعمیر کاران بی تجربه گذاشت . زیرا شارژ نادرست کارتریج ، سبب آسیب به دستگاه شده و هزینه های سنگینی را بر دوش شما خواهد گذاشت. ما در فروشگاه الو پرینتر با بهره گیری از تجربه ماهر ترین متخصصان و تعمیر کاران ، سلامت کارتریج شارژ شده ی شمارا تضمین میکنیم.

چیپست چیست؟

چیپست قطعه ای است که بر روی مادر برد یا CPU نصب میشود و برای هماهنگی و پردازش اطلاعات با CPU طراحی شده است. همیشه تعدادی چیپست بر روی بورد اصلی وجود دارند که که هر کدارم بخشی از بورد را کنترل کرده و اطلاعات را به پردازنده مرکزی میفرستند تا برد اصلی خنک شود.

چیپست ها بطور اختصاصی و جداگانه برای هر نسل از پردازنده ها و مادربرد ها و توسط شرکت های اینتل ، AMD و VIA طراحی میشوند.

انکودر چیست؟

در صورت عدم وجود چیپست در کارتریج های غیر اورجینال و یا مخزن های جوهر ، از انکودر استفاده میشود که  از آن جهت خروجی در پالس استفاده شده و برای جابجایی از یک نقطه به نقطه دیگر ، با دقت فراوان در سایز ها و ابعاد مختلف ساخته میشوند.

انکودر ها به انواع انکودر نوری و انکودر مغناطیسی، انکودر خطی ، انکودر مطلق، انکودر افزایشی، انکودر دوار و انکودر خازنی تقسیم بندی می شوند.

موارد مصرف پلاتر اچ پی t770

از این پلاتر بسیار قدرتمند در بسیاری از کسب و کار ها استفاده میشود و به دلیل کیفیت بالای این پلاتر ها محبوبیت خاصی نسبت به دیگر پلاتر های رغیب خود دارد. در ادامه همراه ما باشید که برای شما تعدادی از موارد مورد نظر و مکان هایی که بیشترین مصرف پلاترها را دارند شرح دهیم.

از پلاتر ها بیشتر در :

  • دفاتر فنی مهندسی
  • چاپ بنر و اعلانات
  • برای چاپ های عریض
  • چاپ آتلیه ها
  • چاپ عکس با کیفیت بسیار بالا و ….

پلاتر ها مصارف بالایی دارند ولی شما باید در نظر بگیرید که کدام پلاتر برای شما بهتر است و کارایی بیشتری دارند، پلاتر برای شما بهتر است یا پرینتر، برای چاپ مورد نظر از کدام پلاتر یا پرینتر استفاده کنید.

به شما عزیزان پیشنهاد میکنیم که از مقاله پلاتر بهتر است یا پرینتر حتما دیدن کنید تا دقیق تر برای دفتر کار خود تصمیم بگیرید و با علم بر این که کدام یک مناسب تر است خرید خود را تکمیل کنید.

نتیجه گیری

باید بدانید که هزینه های تعمیر و نگهداری از پلاتر ها از جمله پلاتر اچ پی t770 بالا است پس مراقب افراد سود جو که در غالب تعمیر دستگاه شما با قیمت پایین در صدد آسیب رساندن به آن و ایجاد هزینه های بی حاصل برای شما هستند باشید .ما در شرکت الو پرینتر (نمایندگی رسمی اچ پی در ایران) با بهره گیری از مهارت متخصصین و تعمیر کارانی با تجربه ، در صدد آنیم تا با کمترین سود ، بالا ترین خدمات را ارائه کرده و حسن نیت خود را ثابت کنیم.

شما عزیزان در این مقاله مطالعه کردید که پلاتر اچ پی t770 چیست چه کارایی دارد و برای چه منظوری از آن استفاده میشود. ما در وب سایت الوپرینتر در خدمت شما عزیزان هستیم تا خرید اینترنتی لذت بخشی را تجربه کنید و لحظات خوشی را در کنار هم داشته باشیم. امید واریم که از این مطلب لذت برده باشید و نهایت استفاده را داشته باشید.

برای دریافت اطلاعات بیشتر و ارتباط با ما میتوانید با شماره ی زیر تماس گرفته و همچنین برای اطلاع از بروزترین قیمتها و محصولات موجود کانال تلگرامی ما را که در صفحه اصلی سایت موجود می‌باشد دنبال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *