پرینتر, وبلاگ

خرید پرینتر مناسب

امروزه داشتن یک پرینتر همه کاره برای هر اداره ای تبدیل به واجبات شده پرینتر ها به طوره کلی به چند نوع تقسیم میشوند که ما در این مقاله به شما عزیزان مشاوره میدهیم که با خرید پرینتر مناسب به تمامی خواسته های خود در این زمینه دست پیدا کنید

همراه ما باشید.

پرینتر رنگی یا سیاه و سفید:

در هنگام خرید پرینتر باید مواردی مانند کاربری پرینتر تعداد چاپ روزانه و… را درنظرگرفت در وهله اول باید به این توجه داشته باشیم که نیاز ما به چاپ رنگی است یا سیاه و سفید در صورتی که ما فقط اسناد و متن ومقاله و فاکتور و نامه و… چاپ می کردیم باید از پرینترهای سیاه و سفید یا به اصطلاح غیر رنگی استفاده کنیم این نوع پرینتر ها از نظر اقتصادی بسیار مقرون به صرفه هستند شارژ کارتریج و هزینه های مصرفی آنها فقط برای یک رنگ انجام می شود

در صورت نیاز شما به چاپ عکس و یا اسناد و مقاله و… به صورت رنگی باید از پرینترهای رنگی استفاده کنید.

در ادامه به معرفی تکنولوژی های چاپ در پرینتر می‌پردازد.

پرینترهای چند کاره:

این نوع پرینتر ها پرینتر هایی هستند که فقط پرینت نمی گیرند قابلیت های بیشتری نسبت به سایر مدل ها دارند که این نوع را پرینترهای چند کاره می نامند
پرینترهای چند کاره ای که امروز در بازار وجود دارند به دو دسته زیر تقسیم می شوند:
دسته اول پرینترهای سه کاره نامیده می‌شوند که قابلیت انجام پرینت ،اسکن اسناد و همچنین گرفتن کپی را دارند
دسته دوم پرینترهای چهار کاره نامیده می‌شوند که قابلیت انجام پرینت و اسکن اسناد گرفتن کپی و همچنین ارسال دریافت فکس را نیز دارند
از وقتی که پرینترهای چند کاره وارد بازار شده‌اند دیگر به داشتن دستگاه‌هایی مانند دستگاه فکس دستگاه فتوکپی و دستگاه اسکنر به صورت جداگانه نیست است و تمامی این قابلیت ها در این نوع پرینترهای چند کاره به صورت همزمان در دسترس هستند از لحاظ اقتصادی هم قیمت این پرینترهای سه کاره و چهار کاره مقرون به صرفه تر از خرید جداگانه هر یک از این دستگاه های فکس فتوکپی اسکن اسناد است که این موضوع هم برای سازنده های دستگاه و هم برای خریداران دستگاه نکته مثبتی است
انواع مدلهای پرینتر:

در تمامی مدلهای پرینتر ها از حروف های استفاده شده که در هنگام خرید پرینتر باید و آنها آشنا باشیم این حروف در انتهای مدل پرینتر ها ذکر شده است.

1-قابلیت dublex:

این قابلیت به صورت مخفف شده با حرف D در انتهای مدل پرینتر آمده است پرینترهایی که انتهای نام آنها حرفD وجود دارد دارای قابلیت چاپ دورو می باشند از قابلیتdublex یا همان چاپ دو رو هنگام چاپ مقالات یا اسنادی که میخواهیم هر دو طرف برگ چاپ شوند استفاده می کنیم.

2-قابلیت network:

این قابلیت به صورت مخفف شده با حرف N در انتهای مدل پرینتر می آید پرینترهایی که در انتهای نام آنها حرف N وجود دارد دارای قابلیت اتصال دستگاه به شبکه می باشد پرینترهایی که دارای قابلیت network یا همان اتصال به شبکه هستند معمولا از طریق پورت LAN به شبکه متصل می شود.

3-قابلیت wi-fi:

این قابلیت به صورت مخفف شده با حرف wدر انتهای مدل پرینتر می آید.پرینترهایی که در انتهای نام آنها حرف wوجود دارد.دارای قابلیت اتصال به شبکه wi-fهستند و از این طریق شبکه بیسیم با دیگر دستگاه ها ارتباط برقرار می کند.
در بازار امروز پرینترهایی کامل هستند که در انتهای نام مدل آن ها wوD باهم آمده باشند که در این صورت دستگاه قابلیت چاپ دو رو و اتصال به شبکه از طریقwi-fi و پورتLAN را در کنار هم دارند

تکنولوژی چاپ در پرینترها:

عمدتا پرینتر ها در بازار کار به دو دسته اصلی تقسیم میشوند 

پرینتر های لیزری 

پرینتر های جوهر افشان

روند چاپ در این دو پرینتر تفاوت های خود را دارد پرینتر های لیزری از تونر استفاد میکنند و پرینتر های جوهر افشان از جوهر کمی در این باره برای شما توضیح دادیم که 

1-روند چاپ در پرینترهای جوهر افشان:

روند تکنولوژی چاپ در این مدل از پرینتر ها به این صورت است که جوهری که در مخزن پرینترهای جوهر افشان وجود دارد توسط شلنگ های مخصوص وارد قطعه‌ای به نام هد می شود و بر اساس نقاطی که در دستور چاپ قرار دارد هد جوهر را بر روی کاغذ قرار می دهد امروز عمده پرینتر هایی که در بازار وجود دارند پرینترهای جوهر افشان رنگی می باشد ماهم صرفاً در این مقاله به معرفی نوع رنگی پرینترهای جوهر افشان آن می پردازیم در اکثر پرینترهای جوهر افشان موجود در بازار برای چاپ از ۴ یا ۶ رنگ اصلی استفاده می شود  و با استفاده از رنگ های اصلی طیف بسیار متنوعی از رنگ ها را چاپ می کنند پرینترهای جوهر افشان معمولاً تصاویر با کیفیت بسیار بالا خلق می کنند
پرینترهای جوهر افشان در بین آتلیه های عکاسی طراحان آن افرادی که که نیاز به چاپ با کیفیت دارند بسیار محبوب است و بسیار مورد استفاده قرار می گیرد علت این امر نیز کیفیت بسیار بالای چاپ و همچنین هزینه کم نسبت به سایر تکنولوژی های معمول چاپ موجود در بازار مانند پرینترهای لیزری و…است. از دیگر قابلیت های پرینترهای جوهر افشان که بسیار مورد توجه و مورد مصرف قرار گرفته است امکان چاپ تصاویر و متن متن روی لوح های فشرده(cd) لیوان ماگ تیشرت و پارچه و….است.
 در صورت نیاز به چاپ بر روی اشیا مختلف مانند پارچه ماگ لیوان و…. دارید حتماً آن را با فروشنده در میان بگذارید تا راهنماییهای لازم را در اختیار شما قرار بدهد پرینترهای جوهر افشانی که امروزه در بازار موجود هستند مزایای بالایی دارد ولی جا داره به نکاتی درباره این پرینترها اشاره کرد سرعت چاپ در این پرینتر های جوهر افشان پایین است است همچنین پرینترهای جوهر افشان نیاز به استفاده مداوم دارند در صورتی که به مدت طولانی(بسته به مدل پرینتر بین ۲روز الی یک هفته) از این مدل پرینتر ها استفاده نشود جوهری که در هد این دستگاه وجود دارد خشک شده و دستگاه پرینتر غیر قابل استفاده خواهد بود و این امکان وجود دارد که هزینه تعمیر مشکل خشک شدن جوهر در هد دستگاه به اندازه خرید پرینتر جدید باشد

2- روند چاپ درپرینترهای لیزری:

پرینترهای لیزری به دو دسته تقسیم می شود دسته اول پرینتر های لیزری تک رنگ یا به اصطلاح سیاه و سفید هستند دسته دوم پرینترهای لیزری رنگی هستند در این مدل از پرینتر از اشعه های لیزری استفاده می شود در این مدل با استفاده از اشعه ها تونر(ماده ایی که روی کاغذ قرار می گیرد)جذب هد دستگاه می شود و سپس روی کاغذ قرار می گیرد.
تونر ماده ایی است که در پرینترهای لیزری مورد استفاده قرار می گیرد تونر به شکل پودر بوده مشکل خشک شدن رنگ ندارد و کاربری که از پرینترهای لیزری استفاده می کند می تواند تا ماه ها از دستگاه خود استفاده نکند کیفیت چاپ پرینتر های لیزری کیفیت چاپ پرینترهای جوهرافشان پایین تر است تنوع رنگی این پرینتر مناسب چاپ اسناد مانند متن های رنگی و داده‌های آماری موجود در اسناد است.
هزینه چاپ رنگی پرینتر های لیزری نسبت پرینترهای جوهرافشان گرانتر است و علت این امر هزینه بالاتری شارژ کارتریج (مخزن تونر) در پرینترهای لیزری رنگی نسبت به شارژ مخزن رنگ پرینتر های جوهر افشان بیشتر است در مورد پرینترهای لیزری تک رنگ متفاوت است در مواقعی که نیاز  ما تنها به چاپ اسناد و متون است نیازی به چاپ رنگی تصویر و اسناد و متون رنگی نداریم بهترین انتخاب پرینترهای لیزری تک رنگ یا به اصطلاح سیاه و سفید هستند که علت این امر هم کیفیت خوب و قابل قبول و خروجی های پرینترهای لیزری تک رنگ و همچنین هزینه نگهداری و چاپ پایین آن در مقابل پرینترهای جوهر افشان است
سرعت چاپ در پرینترهای لیزری(تعداد برگ در دقیقه)چه به صورت رنگی و چه به صورت تک رنگ یا به اصطلاح سیاه و سفید در مقابل پرینترهای جوهر افشان چند برابر بوده و این یکی دیگر از برتری های مهم پرینترهای لیزری تک رنگ نسبت به پرینترهای جوهر افشان است.
پرینترهای لیزری در ۲ دسته وجود دارند و این دسته بندی بر اساس نیاز شماست.در صورتی که نیاز شما کمتر از ۵۰ چاپ روزانه است، پرینتر هایی را تهیه کنید که دسته بندی کم مصرف و خانگی هستند این نوع پرینتر نیاز شما را کاملا برطرف می کنند. اما درصورتی که نیاز شما بیشتر از ۵۰ چاپ در روز باشد پرینترهای حرفه ایی و اداری تهیه کنید.

انواع پرینتر جوهر افشان:

1-پرینتر جوهر افشان ۶ رنگ Epson L805:

اساس ساخت پرینتر جوهر افشانEpsonL805 برطرف کردن نیاز عکاس خانه ها،مراکز چاپ،طراحی و نیاز خانگی است. این مدل پرینتر جوهر افشان قابلیت چاپ دورو به صورت خودکار و چاپ روی لوح فشرده را دارد سرعت چاپ پرینتر جوهر افشانL805,چاپ ۵ برگ رنگی در دقیقه با کیفیت و دقت بالای۵۷۶۰ در ۱۴۴۰ نقطه در اینچ را با استفاده از فناوری Micro Piezo را دارد‌.این مدل پرینتر تک کاره است. قابلیت اتصال از طریق پورت USB وWi-Fi را دارد.قابلیت اتصال به Wi-Fiامکان ارتباط موبایل و تبلت را با پرینتر فراهم کرده است. بهترین انتخاب برای چاپ انواع عکس های خانوادگی و اسناد رنگی پرینتر جوهر افشان اسپون مدل L805 است.چون این دستگاه تنها با استفاده از ۶ رنگ اصلی بهترین خروجی ها را دارد.

خرید پرینتر مناسب گالری 6

خرید پرینتر مناسب

2-پرینتر جوهر افشان مدل Epson L382:

پرینتر جوهر افشان اپسون مدل L382 یک پرینتر ۳ کاره است با قابلیت کپی عرضه شده، پرینت و اسکن اسناد این دستگاه طراحی چند کاره دارد و همچنین وجود مخازن رنگ باعث بالا رفتن هزینه های این دستگاه شد پس بنابراین شرکت تولید کننده پرینتر اپسون مدل L382برای کم کردن این هزینه ها تنها قابلیت اتصال از طریق پورت USB را در این پرینتر قرار داده است.
این مدل توانایی چاپ ۵ برگ در دقیقه با دقت بالای ۵۷۶۰ در ۱۴۴۰ نقطه در اینچ را دارد و می تواند اسناد را با وضوح ۱۲۰۰ در ۶۰۰ نقطه در اینچ اسکن کند.قابلیت منحصر به فرد دیگر این دستگاه امکان چاپ بی حاشیه است، به عنوان مثال نیاز شما بر این است که طرح جلد یک مقاله را چاپ کنید این پرینتر می تواند طرح شما را روی تمام کاغذ چاپ کند.
حجم کاری این دستگاه متوسط است و شما آن را بنا به نیاز چاپ روزانه خود خریداری کنید.سینی کاغذ پرینتر جوهر افشان L382 توانایی تغذیه تا ۱۰۰ برگ معمولی و ۲۰ برگ مخصوص عکس را دارد.

 

3-پرینتر اپسون مدل L1800 :

پرینتر اپسون مدل L1800  از سری محصولات تولیدی شرکت اپسون میباشد که در رده پرینترهای جوهر افشان مخصوص چاپ عکس قرار میگیرد. چاپگر جوهرافشان L1800 دارای رزولوشن چاپی برابر با 1440*5760 dpi میباشد که عکس های شما را با سرعت 2.6 برگ در دقیقه به چاپ میرساند. اپسون مدل L1800 قابلیت چاپ بر روی سی دی را ندارد و برای چاب دورو گرفتن از اسناد شما باید به صورت دستی اقدام کنید چرا که مجهز به تکنولوژی چاپ دوروی خودکار نمیباشد.

خرید پرینتر مناسب گالری 4

خرید پرینتر مناسب

4-پرینتر اپسون مدل T50 

پرینتر اپسون مدل T50 از سری پرینترهای مخصوص چاپ عکس , تولید شده توسط شرکت مطرح EPSON میباشد که به مانند دیگر پرینتر این شرکت که پرینتر مدل L805 است از نظر کیفیت چاپ و هم چنین جنس مواد به کار رفته در ساخت پرینتر از مرغوبیت بالایی برخور دار است . پرینتر اپسون T50 قابلیت چاپ بدون حاشیه را دارد و همین امر باعث شده که گزینه مناسبی برای چاپ تصاویر و اشکال گرافیکی هم به صورت رنگی و هم به صورت سیاه و سفید باشد . چاپ رنگی در این پرینتر با استفاده از عمق بالایی برخوردار است و باعث افزایش کیفیت و وضوح تصاویر چاپ شده توسط پرینتر T50 میشود .

5-پرینتر کانن مدل iX6840 :

پرینتر کانن مدل iX6840 با قابلیت چاپ رنگی برای مصارف اداری گزینه مناسبی به شمار می‌رود . اگر محل کار کوچکی دارید، این پرینتر با ابعاد بسیار جمع‌وجور، فضای کوچکی از میز کارتان را اشغال خواهد کرد و با وزن 8.1 کیلوگرمی به‌راحتی قابل جابه‌جایی است . با مجهز شدن به سیستم 5 جوهر جدا و قابل تعویض، این پرینتر توانسته کیفیتی کم‌نظیر را ارائه کند.

خرید پرینتر مناسب گالری 5

خرید پرینتر مناسب

پرینتر کانن مدل IP7250 :

 پرینتر کانن مدل IP7250 از سری پرینترهای تولیدی شرکت خوشنام و معروف CANON میباشد که از لحاظ زیبایی ظاهر و کیفیت ساخت به مانند سایر محصولات تولیدی این شرکت نظیر پرینتر کانن مدل ip7240 , از مرغوبیت قابل قبولی برخوردار است . تکنولوژی چاپ در چاپگر کانن مدل IP7250 جوهرافشان است و نوع چاپ در آن به صورت رنگی میباشد که گزینه مناسبی برای کاربرانی است که قصد چاپ عکس های خود را دارند .

انواع پرینتر لیزری :

1-پرينتر ليزری اچ پی مدل LaserJet Pro M102a:

استفاده از این نوع پرینتر لیزر جت علاوه بر حفظ محیط زیست، در مصرف انرژی صرفه جویی کرده و بهره وری چاپ را افزایش می دهد.این پرینتر مخصوص چاپ تصاویر به صورت سیاه و سفید است.یکی از انواع پرینترها که طیف وسیع کاربردهای چاپ اسناد و تصاویر را در بر می گیرد، پرينتر ليزری اچ پی مدل LaserJet Pro M102a است. استفاده از این نوع پرینتر لیزر جت علاوه بر حفظ محیط زیست، در مصرف انرژی صرفه جویی کرده و بهره وری چاپ را افزایش می دهد. این مدل از پرینترها در بازار دستگاه های دیجیتال با نام تجاری HP LaserJet Pro M102a Printer شناخته می شوند. این پرینتر مخصوص چاپ تصاویر به صورت سیاه و سفید است. مرکز ماشینهای اداری کیومیتا، ارائه دهنده این مدل از پرینتر با کیفیت بالا می باشد.

خرید پرینتر مناسب گالری 1

خرید پرینتر مناسب

2-پرینتر لیزری تک کاره مدل HP LaserJet Pro M15a:

M15a دارای ابعاد چاپ A4 میباشد و برخلاف ظاهر و ابعاد نسبتا کوچک و جمع و جوری که دارد، عملکرد قابل توجهی را ارائه میدهد.کاربران با این پرینتر لیزری به صورت ماهانه تا 8000 برگ را میتوانند چاپ کنند که رقم قابل قبولی برای کاربران خانگی خواهد بود.

پرینتر تک کاره M15a از تولیدات کمپانی اچ پی است که برای هدف کسب کارهای کوچک با حجم کاری کم ارائه شده است.این پرینتر با تکنولوژی لیزری امکاناتی نظیر سرعت و کیفیت مطلوب و با وزن بسیار نا چیز میتواند انتخابی مناسب برای کاربران خانگی و اداری کوچک باشد.امکاناتی دیگر نظیر قابلیت اتصال به وای فای و چاپ دورو در این چاپگر لیزری به چشم نمیخورد که کاربران ناچار به چاپ دو رو به صورت دستی میباشند.

خرید پرینتر مناسب

خرید پرینتر مناسب

3-پرینتر لیزری سامسونگ مدل XPRESS M2020:

با توجه به کیفیت و سرعت نسبتا مناسبی که این پرینتر لیزری M2020 داشته، می توان گفت که کارایی بسیار مناسبی دارد. با استفاده از این پرینتر می توان به راحتی متون مختلف را به صورت سیاه و سفید چاپ کرد.پرینتر لیزری سامسونگ مدل XPRESS M2020 یکی از محصولات ارائه شده توسط شرکت سامسونگ بوده، این نوع پرینتر به صورت تک کاره طراحی و تولید شده است. سخت افزار مورد استفاده جهت ساخت پرینتر لیزری سامسونگ مدل XPRESS M2020 دارای کیفیت نسبتا مناسبی بوده، این موضوع سبب شده تا کارایی آن بیشتر شده و بتوان مدت زمانی بسیار طولانی با آن کار کرد.پردازنده ای که برای این دستگاه استفاده شده است، دارای قدرتی معادل 400 مگاهرتز می باشد. پرینتر لیزری سامسونگ مدل XPRESS M2020 توانایی سازگاری با انواع سیستم عامل XP/2003/Vista/2008/7/8/2008 R2/Server/ Linux را دارد. بدین ترتیب می توان این پرینتر را در هر مکانی به راحتی مورد استفاده قرار داد. برای چاپ دو رو با استفاده از این دستگاه، نیاز است که به صورت دستی اقدام شود. زیرا قابلیت چاپ دوطرفه در این دستگاه وجود ندارد. انواع پرینتر لیزری سامسونگ معمولا کیفیت چاپ بسیار مناسبی دارند. البته کیفیت هر پرینتر طبیعتا به قیمت آن متنایب می باشد.

خرید پرینتر مناسب گالری 2

خرید پرینتر مناسب

4-پرینتر لیزری تک کاره مدل i-SENSYS LBP6030B:

با پرینتر لیزری کانن LBP6030B اسناد وتصاویر چاپی خود را با رزولوشن 600×600 dpi و با سرعت 18 برگ در دقیقه به صورت سیاه و سفید به چاپ میرساند.این پرینتر لیزری با کارایی بالا برای مصارف خانگی و اداری با حجم کاری متوسط یا کم پیشنهاد میشود.

پرینتر i-SENSYS LBP6030B از سری پرینترهای لیزری شرکت کانن میباشد که به صورت تک کاره مختص اسناد و تصاویر سیاه و سفید در بازار ارائه شد.این پرینتر لیزری با کارایی بالا برای مصارف خانگی و اداری با حجم کاری متوسط یا کم پیشنهاد میشود و فضای بسیار کمی از میز شما را اشغال خواهد کرد.با این چاپگر کانن علاوه بر صرفه جویی در میزان مصرف انرژی برق، تصاویر و اسناد خود را با سرعت بالا به چاپ برسانید.

خرید پرینتر مناسب گالری 3

خرید پرینتر مناسب

5-پرينتر ليزری تک کاره مدل HP LaserJet Pro M12w:

پرينتر ليزری M12w دارای رزولوشن چاپ 600×600 DPI است و اسناد را با سرعت 19 برگ در دقیقه پرینت می گیرد. ظاهر شیک و کوچک این پرینتر بسیار مناسب برای دفاتر کوچک و منازل می باشد .در بازار پرينتر ليزری  اچ پی HP مدل LASERJET PRO M12W از عنوان خوبی برخوردار است . این چاپگر دارای ظرفیت سینی 150 برگ است که متناسب با موارد مصرفی با حجم کم است. . پرينتر ليزري  اچ پي HP مدل LASERJET PRO M12W دارای توان کارکرد ماهیانه 5000 برگ است که از طرف کمپانی اچ پی توصیه شده برای کیفیت و طول عمر بیشتر این دستگاه ماهانه بین 100 الی 1000 برگ بیشتر استفاده نشود.دستگاه دارای رزولوشن چاپ 600*600 DPI است و اسناد را با سرعت 19 برگ در دقیقه پرینت می گیرد .پرينتر ليزری  اچ پی HP مدل LASERJET PRO M12W با ابعاد 298x250x400 ميلیمتر یکی از کوچکترین پرینترهای تک کاره سیاه سفید در بازار می باشد . ظاهر شیک و کوچک این پرینتر بسیار مناسب برای دفاتر کوچک و منازل می باشد . وزن این دستگاه 5.2 کیلوگرم است که باعث سهولت در جابه جایی دستگاه شده است . پرينتر ليزری  اچ پی HP مدل LASERJET PRO M12W دارای کلید های کنترلی on.off  و wifi می باشد. این دستگاه فاقد صفحه نمایش است .ظاهر این دستگاه بسیار کوچک، شیک و زیبا ست و رنگ بدنه ی دستگاه سفید براق است .از مهم ترین مزیت های پرينتر ليزري  اچ پي HP مدل LASERJET PRO M12W می توان به پشتیبانی کردن از تکنولوژی wifi اشاره داشت که نقش بسیار مهمی را در سهولت اتصال به دستگاه و سرعت آن ایجاد می کند . این دستگاه دارای پورت usb نیز می باشد که کاربران مشکلی از نظر ارتباط با دستگاه نداشته باشند. 

ما در این مقاله شما را راهنمایی کردیم تا با خرید پرینتر مناسب کار را برای خود راحت تر کنید امیدواریم که مورد استفاده قرار بگیرد.

ما در فروشگاه اینترنتی الوپرینتر با بیش از دو دهه فعالیت مستمر در زمینه خرید و فروش انواع لوازم اداری با تنوع کالایی بسیار از شما عزیزان دعمت میکنیم تا از فروشگاه ما و از آخرین قیمت های روز دیدن فرمایید

برای بازدید از فروشگاه اینجا کلیک کنید

z.g

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *