پرینتر, وبلاگ

پرینتر مناسب برای اداره

پرینتر مناسب برای اداره

در یک مجموعه ی اداری یکی از سخت ترین انتخاب ها، انتخاب یک پرینتر مناسب برای اداره است.زیرا از نظر بسیاری از خریداران پیدا کردن پرینتری که بتواند به طور کامل نیاز های چاپی آن اداره را برطرف کند و از نظر هزینه خرید و نگه داری آن مقرون به صرفه باشد را کاری بسیار دشوار می دانند.
ما امروز در این مقاله قصد داریم با معرفی پرینتر مناسب برای اداره کمک شایانی به انتخاب درست و خرید مناسب شما کرده باشیم.
امروزه با پیشرفت فناوری وتکنولوژی در زمینه ی پرینتر و افزایش رقابت در بین کمپانی های تولبد کننده ی دستگاه های پرینتر، هر ساله دستگاه های پرینتر بهینه تر با امکانات بالاتر وارد بازار می شوند و روز به روز بر تنوع انواع مختلف آن ها اضافه می شود. در طی این روند پیشرفت نیز اندازه یپرینتر ها روز به روز کوچک تر و از وزن آن ها نیز کاسته می شود در واقع این انتظار مصرف کننده هاست که تولید کنندگان بتوانند محصولی را به بازار عرضه کننده که ضمن حفظ و حتی ارتقای کیفیت از نظر ابعاد کوچک تر از نمونه های قبلی باشند.
برای خرید پرینتر مناسب برای اداره ی خود در وهله ی اول باید محیط اداره و شرکت خود را در نظر بگیرید و با توجه به فضای در دسترستان پرینتر مناسب را انتخاب کنید.
پرینتر یا چاپگز یکی از اساسی ترین تجهیزات رایانه ای به حساب می آید و در انواع مختلفی به بازار عرضه می شود.به عنوان مثال برخی از پرینترها مخصوص چاپ عکس هستند و مناسب برای عکاس خانه ها و عکاسان دیجیتالی می باشند برخی دیگر نیز هستند که دارای قابلیت های محدودی هستند و مناسب برای مصارف خانگی می باشند و.. پس ما در این مقاله در ابتدا به بررسی انواع پرینتر می پردازیم تا ضمن آشنایی با ساز و کار انواع مختلف پرینتر بتوانیم پرینر مناسب برای اداره را نیز اتنخاب کنیم.با توجه به گونه ی کاربری دستگاه های پرینتر در انواع مختلفی از نظر رنگ چاپی و ساز و کار چاپی طراحی و تولید شده اند.
پرینتر ها بر اساس رنگ می توان در دو دسته تقسیم بندی کرد، دسته ی اول پرینتر های تک رنگ یا به اصطلاح پرینتر های سیاه و سفید هستند این دسته از پرینتر ها فقط دارای رنگ مشکی می باشند و برای چاپ عکس مناسب نیستند و کاربرد آ ن ها بیشتر در چاپ اسناد و مدارک، مقاله و نمودار استفاده می شود.دسته ی دوم پرینتر های چند رنگ هستند این سری از پرینتر ها علاوه بر کارایی های پرینر های سیاه و سفید، دارای رنگ های بیشتری هستند و همچنین برای چاپ عکس در هر اندازه مناسب می باشند.
پرینتر های رنگی عموما 4 رنگ و 6 رنگ می باشند.
حالا چاپگر ها را از نظر ساز و کار تقسیم بندی می کنیم:

1- پرینتر های جوهر افشان:

یک از پر کاربرد ترین روش های چاپ، چاپ جوهر افشانی می باشد که تصویر دیجیتال را با افشاندن قطرات جوهر بر روی کاغذ و بستر پلاستیکی خلق می کند. چاپگر های جوهر افشان نیز به دو دسته تقسیم می شوند، دسته ی اول پرینتر های جوهر افشان خانگی و اداری هستند و دسته ی دوم از پرینتر های جوهر افشان پرینتر های جوهر افشان صنعتی می باشند .
در دسته ی اول که پریتر ها ی خانگی و ادرای را شامل می شوند کاغذ و هد چاپگر حرکت می کنند ولی در دسته ی دوم که پرینتر های صنعتی را شامل می شوند هد دستگاه ثابت است و محصول از زیر هد حرکت می کند. در این نوع چاپگر ها از یک کارتریج به عنوان منبع رنگ استفاده می شود.
پرینتر های جوهر افشان یک دسته بندی دیگر نیز دارند که بر اساس تعداد قابلیت هایی است که یک پرینتر می تواند به طور همزمان داشته باشد. بر اساس این تعریف پرینتر های جوهر افشان به دو دسته پرینتر های تک کاره و پرینترهای چند کاره تقسیم بندی می شوند.

پرینتر مناسب برای اداره

پرینتر مناسب برای اداره

پرینتر های جوهر افشان تک کاره:

پرینتر های تک کاره جوهر افشان پرینتر هایی هستند که تنها قادر به انجام دادن عمل پرینت می باشند و قابلیت دیگری ندارند. که شما می تواند این مدل پرینتر را در انواع رنگی و تک رنگ یا به اصطلاح سیاه و سفید تهیه کنید.

پرنتر های جوهر افشان چند کاره:

این پرینترها برای کارهای کم حجم طراحی شده اند، این دستگاهها نیاز به حداقل زمان برای راه اندازی برای تولید یک نسخه از یک سند یا داده را دارند و بطور متوسط 6 تا 25 صفحه در دقیقه (پی پی ام)سرعت دارند و هزینه هر صفحه نسبتا بالا است. تقاضای خرید این پرینترها بالاتر از سایر انواع دیگر است .برخی ازاین پرینتر ها می توانند اسناد ذخیره شده بر روی کارت های حافظه و یا دوربین های دیجیتال و اسکنر را هم چاپ کنند.
این محصول شگفت انگیز می تواند نیازهای روزانه شما را به چاپ، اسکن و کپی کردن و از مدارک متنی سنگین تا عکس خانوادگی نحو احسن پاسخگو باشد.شما می توانید پرینتر های جوهر افشان چند کاره را در انواع تک رنگ و چند رنگ تهیه کنید.

2- پرینتر های لیزری:

همانطور که از نام این پرینتر ها مشخص است با استفاده از پرتو های لیزری باعث ایجاد تصویر یا چاپ متن بر روی کاغذ می شوند . فناوری به کار رفته در این نوع پرینتر ها مشابه دستگاه های کپی عمل می کند. در پرینتر های لیزی یک درام حساس به نور وجود دارد که نور پرتو های لیزری به این دارم تابیده می شود و ذرات تونر به وسیله ی الکتریسته ی ساکن به درام می چسبند. در واقع اصل کار این پرینترها از طریق الکتریسته ی ساکن می باشند.
در این پرینتر ها بر خلاف پرینتر های جوهر افشان که از جوهر برای چاپ استفاده می کنند از ماده ی پودری ایی به نام تونر استفاده می شود.
خروجی های حاصل از این دستگاه یک حالت نیمه براق دارند و علت آن نیز این است تصویر یا متن چاپ شده ی حاصل بر اثر ذوب شدن ذرات تونر بر روی کاغذ به وجود آمده اند.
اگر نیاز چاپی اداره یا شرکت شما جز آن دسته است که باید اسناد و جزوات زیادی را پرینت و بایگانی کنید و همچنین کیفیت چاپ سیاه و سفید اسناد و متون برای شما اهمیت زیادی دارد و همچنین اگر حجم کار چاپی شرکت یا اداره ی شما بالاست و سرعت چاپ نیز برای شما اهمیت بالایی دارد بهترین انتخاب برای شما پرینتر های لیزری می باشند. پرینتر های لیزری بهترین انتخاب برای چاپ متن های بسیار ریز و درشت می باشند. پرینتر های لیزری نیز مانند پرینتر های جوهر افشان بر اساس تعداد قابلیت هایی که می توانند به صورت هم زمان انجام دهند به دو دسته ی پرینتر های لیزری تک کاره و پرینتر های لیزری چند کاره تقسیم می شوند.

پرینتر مناسب برای اداره

پرینتر مناسب برای اداره

پرینتر های لیزری تک کاره:

پرینتر هایی هستند که تنها قابلیت انجام یک کار را دارند و آن هم عمل چاپ فایل دستوری می باشد.که شما می توانید پرینتر های لیزری تک کاره را در انواع مختلف رنگی و غیر رنگی یا به اصطلاح سیاه و سفید تهیه کنید.

پرینتر های لیزری چند کاره:

همانطور که از نام پرینتر های لیزری چند کاره مشخص است این سرس از پرینتر های لیزری قابلیت انجام چند کار را به صورت همزمان دارند که این امور شامل ارسال چاپ فایل دستوری، انجام کپی، ارسال یا دریافت فکس و اسکن اسناد می شود. شما می توانید پرینتر های لیزری چند کاره را در اقسام رنگی و تک یا به اصطلاح سیاه و سفید تهیه کنید.

3- پرینتر های حرارتی:

اگرشغل شما به گونه ایی است که قصد دارید به طور منظم بارکد و لیبل چاپ کنید و یا حتی به صورت مستمر نیاز به صدور فیش و فاکتور دارید ، بهترین انتخاب برای شما پرینتر های حرارتی می باشند. این مدل از پرینتر ها با ایجاد گرما بر روی کاغذ های مخصوص متن یا بار کد مورد نظر را چاپ می کنند. سرعت این چاپگر ها بالاست و همچنین هزینه ی چاپی بسیار کمی دارند.
این سری از پرینتر ها برای تولید بارکد های واضح و با کیفیت بالا طراحی و تولید شده اند. اکثرا پرینترهای حراریت تنها تصاویر سیاه و سفید را چاپ می کنند اما برخی از پرینتر های حرارتی خاص نیز وجود دارد که امکان چاپ یک رنگ دیگر را نیز دارد.

پرینتر مناسب برای اداره

پرینتر مناسب برای اداره

4- پرینتر های خطی:

در این نوع از چاپگر ها اطلاعات و نوشته ها به صورت یک سطر و یک جا چاپ می شوند. این چاپگر ها نخستین بار در ایالات متحده ساخته و وارد بازار شدند.مدل های امروزی این دستگاه ها قابلیت کار در محیط های ویندوز و غیر ویندوز و همچنین قابلیت اتصال و کار بر روی شبکه را دارند. در این دستگاه ها به جای وجود هد چاپ از بانک چکش یا همان Hammer Bank استفاده شده است. ظرفیت ریبون های این دستگاه 40، 60 و 250 میلیون کارکتر می باشد.

پرینتر مناسب برای اداره

پرینتر مناسب برای اداره

5- جت پرینت های صنعتی:

این نوع از پرینتر ها برای مصارف صنعتی می باشند و در دو مدل پرینتر های جت دستی و پرینتر های جت خودکار در بازار موجود هستند.
اگر شغل شما رد زمینه ایی است که نیاز دارید بر روی محصولات تاریخ تولید، تاریخ انقضا و میزان قیمت اجناس را چاپ کنید جت پرینت ها از بهترین انتخاب ها هستند.از دیگرموارد مصرف کاربرد جت پرینت ها چاپ سری ساخت، پروانه بهداشتی ، بار کد دو بعدی و تک بعدی، لوگوی شرکت و… می باشد.
همان طور که از قبل اشاره کریدم جت پرینت ها به دو دسته تقسیم می شوند، دسته ی اول جت پرینتر های صنعتی یا اتوماتیک هستند که بر روی خطوط تولید نصب می شوند و مناسب خط تولید هایی هستند که تیراژ بالایی این نوع جت پرینترها نیاز به نوار نقاله یا کانوایر نیز دارند.
دسته دوم پرینتر ها ی دستی پرتابل می باشند که در اصلاح به آن تاریخ زن نیز می گویند از این جت پرینتر های دستی برای خط تولید هایی با تیراژ کم مورد استفاده قرار می گیرند. این مدل نیز خود به دو دسته تقسیم می شود پرینتر های سنسوردار و پرینتر های بدون سنسورهستند. که در صورت غیر فعال بودن سنسور ها می توان از پرینتر به عنوان جت پرینتر دستی استفاده کرد و با فعال کردن سنسور می توان از آن به صورت اتومات نیز استفاده کرد.

پرینتر مناسب برای اداره

پرینتر مناسب برای اداره

6- پرینتر های سه بعدی:

پرینتر هایی که یا استفاده آن ها می توان به جای چاپ بر روی کاغذ یا سطح پلاستیکی ، طرح دیجیتال را به صورت حجم های سه بعدی چاپ می کنند. مواد اولیه مصرفی در این پرینتر ها مواد نیمه جامد می باشند.
حالا که با انواع مختلف پرینتر آشنا شدیم تصمیم گیری برای انجام خرید پرینتر مناسب برای اداره برای ما راحت تر شده است.از آنجایی که نیاز بسیاری از اداره ها تنها به چاپ تصویر و متون است و ممکن است انتخاب خود را پرینتر های لیزری و جوهر افشان قرار دهند ما در ادامه این مطلب به مقایسه و عنوان معایب و مزایای دو مدل پرینتر های جوهر افشان و لیزری می پردازیم.

پرینتر مناسب برای اداره

پرینتر مناسب برای اداره

فرق پرینترهای جوهرافشان و لیزری:

در ادامه به ۷ مورد از مهم‌ترین فرق‌های چاپگرهای جوهر افشان و لیزری اشاره می‌کنیم:
فضای مورد نیاز: ابعاد پرینترهای جوهرافشان کمتر از پرینترهای لیزری است.
قیمت: هزینه خرید چاپگر جوهر افشان بسیار کمتر از چاپگر لیزری است.
سرعت چاپ: سرعت چاپ پرینتر های لیزری بیشتر از پرینتر‌های جوهر افشان است.
خروچی چاپ: برگه خارج شده از پرینتر لیزری خشک است اما در پرینترهای جوهر افشان رطوبت را می‌توانید احساس کنید.
هزینه خرید کارتریج: هزینه کارتریج چاپگر جوهرافشان خیلی بیشتر از چاپگر لیزری است (هزینه کارتریج، حدود یک سوم قیمت پرینتر است.)
ظرفیت کاتریج: ظرفیت کارتریج چاپگر جوهر افشان، بسیار کمتر از کارتریج تونر است.
طول عمر و قابل شارژ بودن کاتریج: کارتریج تونر قابل شارژ بوده و ظرفیت و طول عمر بیشتری نسبت به کارتریج جوهری دارد. (کارتریج‌های جوهری قابلیت شارژ دارند، اما چون آسیب سخت افزاری به پرینتر می‌زنند و از عمر آن کم می‌کنند، شارژ آن توصیه نمی‌شود.)

کیفیت چاپ کدام چاپگر بهتر است:

پرینتر‌های جوهرافشان برای چاپ تصاویر و اشکال گرافیکی بسیار مناسب هستند ولی وقتی صحبت از چاپ سیاه و سفید صفحات متنی است، پرینترهای لیزری بهترین گزینه شما است. در ابعاد چاپ نرمال، کیفیت متن چاپ شده در هر دو پرینتر لیزری و جوهرافشان یکی است. اما در هر صورت نیاز به چاپ فونت در سایز کوچکتر ، پرینتر لیزری بهتر از جوهرافشان عمل می‌کنند.

کدام چاپگر بیشتری سرعت را دارد:

سرعت چاپ پرینترهای لیزری بیشتر از پرینترهای جوهرافشان است. زیرا که در پرینترهای جوهرافشان فرایند چاپ با ترکیب کارتریج مشکی با سه کارتریج رنگی انجام می‌گیرد، ترکیب کارتریج‌ها با یکدیگر، کاری بسیار زمان‌بر است.

معایب پرینترهای جوهر افشان:

همانطور که اشاره کردیم، پرینتر‌های جوهرافشان برای چاپ تصاویر و اشکال گرافیکی بسیار مناسب هستند. پرینتر این فرایند را، از طریق ترکیب کارتریج مشکی با سه کارتریج رنگی انجام می‌دهد، ترکیب کارتریج‌ها با یکدیگر، کاری بسیار زمان‌بر است. همین مسئله موجب می‌شود، پرینتر‌های جوهر افشان سرعت چاپ کمتری، به نسبت پرینتر‌های لیزری داشته باشند. یکی از نکاتی که در هنگام انتخاب پرینتر باید به آن توجه کرد، جدا از قیمت خرید و قابلیت‌های متعدد دستگاه، هزینه‌هایی است که افراد باید بعد از خرید پرینتر برای ملزومات و مواد مصرفی آن پرداخت کنند. قیمت چاپگر جوهرافشان بسیار کمتر از پرینتر لیزری است. اما این مسئله شامل کارتریج آن نمی‌شود. قیمت هر کارتریج اصل جوهری، حدود یک سوم قیمت خرید پرینتر جوهر افشان خود است. ظرفیت آنها نیز بسیار کمتر از کارتریج تونر است و این بدان معنی است که شرکت‌هایی که حجم کاری بالایی دارند، هر ماه باید برای خرید کارتریج، حدود یک سوم قیمت پرینتر هزینه کنند. کارتریج‌های جوهری قابلیت شارژ دارند. اما چون آسیب سخت افزاری به پرینتر می‌زنند و از عمر آن کم می‌کنند، شارژ آن توصیه نمی‌شود. کارتریج جوهری باید بعد از باز کردن پلمپ به سرعت استفاده شود، زیرا در صورت عدم استفاده در مدت زمان کوتاه، خشک شده و دیگر کارایی ندارد.

معایب پرینترهای جوهر افشان:

همانطور که اشاره کردیم، پرینتر‌های جوهرافشان برای چاپ تصاویر و اشکال گرافیکی بسیار مناسب هستند. پرینتر این فرایند را، از طریق ترکیب کارتریج مشکی با سه کارتریج رنگی انجام می‌دهد، ترکیب کارتریج‌ها با یکدیگر، کاری بسیار زمان‌بر است. همین مسئله موجب می‌شود، پرینتر‌های جوهر افشان سرعت چاپ کمتری، به نسبت پرینتر‌های لیزری داشته باشند.
یکی از نکاتی که در هنگام انتخاب پرینتر باید به آن توجه کرد، جدا از قیمت خرید و قابلیت‌های متعدد دستگاه، هزینه‌هایی است که افراد باید بعد از خرید پرینتر برای ملزومات و مواد مصرفی آن پرداخت کنند. قیمت چاپگر جوهرافشان بسیار کمتر از پرینتر لیزری است. اما این مسئله شامل کارتریج آن نمی‌شود. قیمت هر کارتریج اصل جوهری، حدود یک سوم قیمت خرید پرینتر جوهر افشان خود است. ظرفیت آنها نیز بسیار کمتر از کارتریج تونر است و این بدان معنی است که شرکت‌هایی که حجم کاری بالایی دارند، هر ماه باید برای خرید کارتریج، حدود یک سوم قیمت پرینتر هزینه کنند.کارتریج‌های جوهری قابلیت شارژ دارند. اما چون آسیب سخت افزاری به پرینتر می‌زنند و از عمر آن کم می‌کنند، شارژ آن توصیه نمی‌شود. کارتریج جوهری باید بعد از باز کردن پلمپ به سرعت استفاده شود، زیرا در صورت عدم استفاده در مدت زمان کوتاه، خشک شده و دیگر کارایی ندارد.

پرفروش ترین برنده:

کمپانی های HP، کانن واپسون از پرفروش ترین برند ها در ایران می باشند.

ما در فروشگاه اینترنتی الوپرینتر با بیش از دو دهه فعالیت مستمر در زمینه خرید و فروش انواع لوازم اداری با تنوع کالایی بسیار از شما عزیزان دعوت میکنیم تا از فروشگاه ما و از آخرین قیمت های روز دیدن فرمایید .

برای بازدید از فروشگاه اینجا کلیک کنید.

z.g

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *