پرینتر, وبلاگ

پرینتر مناسب برای اداره

پرینتر مناسب برای اداره

در یک مجموعه ی اداری یکی از سخت ترین انتخاب ها، انتخاب یک پرینتر مناسب برای اداره است. زیرا از نظر بسیاری از خریداران پیدا کردن پرینتری که بتواند به طور کامل نیاز های چاپی آن اداره را برطرف کند و از نظر هزینه خرید و نگه داری آن مقرون به صرفه باشد را کاری بسیار دشوار می دانند. ما امروز در این مقاله قصد داریم با معرفی پرینتر مناسب برای اداره کمک شایانی به انتخاب درست و خرید مناسب شما کرده باشیم. امروزه با پیشرفت فناوری وتکنولوژی در زمینه ی پرینتر و افزایش رقابت در بین کمپانی های تولید کننده ی دستگاه های پرینتر،

هر ساله دستگاه های پرینتر بهینه تر با امکانات بالاتر وارد بازار می شوند و روز به روز بر تنوع انواع مختلف آن ها اضافه می شود. در طی این روند پیشرفت نیز اندازه یپرینتر ها روز به روز کوچک تر و از وزن آن ها نیز کاسته می شود در واقع این انتظار مصرف کننده هاست که تولید کنندگان بتوانند محصولی را به بازار عرضه کننده که ضمن حفظ و حتی ارتقای کیفیت از نظر ابعاد کوچک تر از نمونه های قبلی باشند.

برای خرید پرینتر مناسب برای اداره ی خود در وهله ی اول باید محیط اداره و شرکت خود را در نظر بگیرید و با توجه به فضای در دسترستان پرینتر مناسب را انتخاب کنید.

پرینتر چیست ؟

پرینتر یا چاپگز یکی از اساسی ترین تجهیزات رایانه ای به حساب می آید و در انواع مختلفی به بازار عرضه می شود.به عنوان مثال برخی از پرینترها مخصوص چاپ عکس هستند و مناسب برای عکاس خانه ها و عکاسان دیجیتالی می باشند برخی دیگر نیز هستند که دارای قابلیت های محدودی هستند و مناسب برای مصارف خانگی می باشند و.. پس ما در این مقاله در ابتدا به بررسی انواع پرینتر می پردازیم تا ضمن آشنایی با ساز و کار انواع مختلف پرینتر بتوانیم پرینر مناسب برای اداره را نیز اتنخاب کنیم.با توجه به گونه ی کاربری دستگاه های پرینتر در انواع مختلفی از نظر رنگ چاپی و ساز و کار چاپی طراحی و تولید شده اند.

پرینتر ها بر اساس رنگ می توان در دو دسته تقسیم بندی کرد، دسته ی اول پرینتر های تک رنگ یا به اصطلاح پرینتر های سیاه و سفید هستند این دسته از پرینتر ها فقط دارای رنگ مشکی می باشند و برای چاپ عکس مناسب نیستند و کاربرد آ ن ها بیشتر در چاپ اسناد و مدارک، مقاله و نمودار استفاده می شود.دسته ی دوم پرینتر های چند رنگ هستند این سری از پرینتر ها علاوه بر کارایی های پرینر های سیاه و سفید، دارای رنگ های بیشتری هستند و همچنین برای چاپ عکس در هر اندازه مناسب می باشند.

پرینتر های رنگی عموما 4 رنگ و 6 رنگ می باشند.

حالا چاپگر ها را از نظر ساز و کار تقسیم بندی می کنیم:

1- پرینتر های جوهر افشان:

یک از پر کاربرد ترین روش های چاپ، چاپ جوهر افشانی می باشد که تصویر دیجیتال را با افشاندن قطرات جوهر بر روی کاغذ و بستر پلاستیکی خلق می کند. چاپگر های جوهر افشان نیز به دو دسته تقسیم می شوند، دسته ی اول پرینتر های جوهر افشان خانگی و اداری هستند و دسته ی دوم از پرینتر های جوهر افشان پرینتر های جوهر افشان صنعتی می باشند .
در دسته ی اول که پریتر ها ی خانگی و ادرای را شامل می شوند کاغذ و هد چاپگر حرکت می کنند ولی در دسته ی دوم که پرینتر های صنعتی را شامل می شوند هد دستگاه ثابت است و محصول از زیر هد حرکت می کند. در این نوع چاپگر ها از یک کارتریج به عنوان منبع رنگ استفاده می شود.

2- پرینتر های لیزری:

همانطور که از نام این پرینتر ها مشخص است با استفاده از پرتو های لیزری باعث ایجاد تصویر یا چاپ متن بر روی کاغذ می شوند . فناوری به کار رفته در این نوع پرینتر ها مشابه دستگاه های کپی عمل می کند. در پرینتر های لیزی یک درام حساس به نور وجود دارد که نور پرتو های لیزری به این دارم تابیده می شود و ذرات تونر به وسیله ی الکتریسته ی ساکن به درام می چسبند. در واقع اصل کار این پرینترها از طریق الکتریسته ی ساکن می باشند.

در این پرینتر ها بر خلاف پرینتر های جوهر افشان که از جوهر برای چاپ استفاده می کنند از ماده ی پودری ایی به نام تونر استفاده می شود.

خروجی های حاصل از این دستگاه یک حالت نیمه براق دارند و علت آن نیز این است تصویر یا متن چاپ شده ی حاصل بر اثر ذوب شدن ذرات تونر بر روی کاغذ به وجود آمده اند.

اگر نیاز چاپی اداره یا شرکت شما جز آن دسته است که باید اسناد و جزوات زیادی را پرینت و بایگانی کنید و همچنین کیفیت چاپ سیاه و سفید اسناد و متون برای شما اهمیت زیادی دارد و همچنین اگر حجم کار چاپی شرکت یا اداره ی شما بالاست و سرعت چاپ نیز برای شما اهمیت بالایی دارد بهترین انتخاب برای شما پرینتر های لیزری می باشند. پرینتر های لیزری بهترین انتخاب برای چاپ متن های بسیار ریز و درشت می باشند.

3- پرینتر های حرارتی:

اگرشغل شما به گونه ایی است که قصد دارید به طور منظم بارکد و لیبل چاپ کنید و یا حتی به صورت مستمر نیاز به صدور فیش و فاکتور دارید ، بهترین انتخاب برای شما پرینتر های حرارتی می باشند. این مدل از پرینتر ها با ایجاد گرما بر روی کاغذ های مخصوص متن یا بار کد مورد نظر را چاپ می کنند.

سرعت این چاپگر ها بالاست و همچنین هزینه ی چاپی بسیار کمی دارند.
این سری از پرینتر ها برای تولید بارکد های واضح و با کیفیت بالا طراحی و تولید شده اند. اکثرا پرینترهای حراریت تنها تصاویر سیاه و سفید را چاپ می کنند اما برخی از پرینتر های حرارتی خاص نیز وجود دارد که امکان چاپ یک رنگ دیگر را نیز دارد.

4- پرینتر های خطی:

در این نوع از چاپگر ها اطلاعات و نوشته ها به صورت یک سطر و یک جا چاپ می شوند. این چاپگر ها نخستین بار در ایالات متحده ساخته و وارد بازار شدند.مدل های امروزی این دستگاه ها قابلیت کار در محیط های ویندوز و غیر ویندوز و همچنین قابلیت اتصال و کار بر روی شبکه را دارند. در این دستگاه ها به جای وجود هد چاپ از بانک چکش یا همان Hammer Bank استفاده شده است.

ظرفیت ریبون های این دستگاه 40، 60 و 250 میلیون کارکتر می باشد.

5- جت پرینت های صنعتی:

این نوع از پرینتر ها برای مصارف صنعتی می باشند و در دو مدل پرینتر های جت دستی و پرینتر های جت خودکار در بازار موجود هستند.

اگر شغل شما رد زمینه ایی است که نیاز دارید بر روی محصولات تاریخ تولید، تاریخ انقضا و میزان قیمت اجناس را چاپ کنید جت پرینت ها از بهترین انتخاب ها هستند.از دیگرموارد مصرف کاربرد جت پرینت ها چاپ سری ساخت، پروانه بهداشتی ، بار کد دو بعدی و تک بعدی، لوگوی شرکت و… می باشد.

همان طور که از قبل اشاره کریدم جت پرینت ها به دو دسته تقسیم می شوند، دسته ی اول جت پرینتر های صنعتی یا اتوماتیک هستند که بر روی خطوط تولید نصب می شوند و مناسب خط تولید هایی هستند که تیراژ بالایی این نوع جت پرینترها نیاز به نوار نقاله یا کانوایر نیز دارند.

دسته دوم پرینتر ها ی دستی پرتابل می باشند که در اصلاح به آن تاریخ زن نیز می گویند از این جت پرینتر های دستی برای خط تولید هایی با تیراژ کم مورد استفاده قرار می گیرند. این مدل نیز خود به دو دسته تقسیم می شود پرینتر های سنسوردار و پرینتر های بدون سنسورهستند. که در صورت غیر فعال بودن سنسور ها می توان از پرینتر به عنوان جت پرینتر دستی استفاده کرد و با فعال کردن سنسور می توان از آن به صورت اتومات نیز استفاده کرد.

6- پرینتر های سه بعدی:

پرینتر هایی که با استفاده آن ها می توان به جای چاپ بر روی کاغذ یا سطح پلاستیکی ، طرح دیجیتال را به صورت حجم های سه بعدی چاپ می کنند. مواد اولیه مصرفی در این پرینتر ها مواد نیمه جامد می باشند و باید حتما مواد مصرفی مخصوص این پرینتر ها استفاده شود در غیر این صورت شما چاپ مورد نظور خود را مشاهده نخواهید کرد. معمولا پریتر های سه بعدی بیشتر برای ادارات درمانی استفاده میشود.

شما بسته به نیاز خود میتوانید از این پرینتر برای کارهای خود استفاده کنید.

نتیجه گیری از مقاله پرینتر مناسب برای اداره

پرینتر های دستگاه های بسیار کاربردی هستند که برای هر دفتر کار یا منزلی مورد نیاز قرار میگیرند. پرینتر ها خود تنوعی بسیار بالا دارند و شما باید متناسب با نیاز خود اقدام به خرید و استفاده از پرینتر های لیزری یا جوهر افشان کنید به شما ئیشنهاد میکنیم که حتما از مقاله تفاوت پرینتر های لیزری و جوهر افشان مطالعه کنید تا با اطلاع کافی قصد خرید پرینتر برای خود کنید.

ما در فروشگاه الوپرینتر با بیش از یک دهه فعالیت مشتمر در زمینه خرید و فروش انواع لوازم اداری و مواد مصرفی وابسته در خدمت شما همراهان گرامی هستیم تا از خریدی لذت بخش و شیرین اینترنتی لذت ببرید.

به شما عزیزان پیشنهاد میکنیم تا از فروشگاه بزرگ اینترنتی ما دیدن کنید تا از قیمت و موجودی روز کالاهای اداری مطلع شوید.

برای ورود به فروشگاه الوپرینتر اینجا کلیک کنید.

با تشکر از همراهی شما عزیزان

فروشگاه اینترنتی الوپرینتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *