وبلاگ

پرینتر لیزری رنگی تک کاره مدل 4600 اچ پی

پرینتر لیزری رنگی تک کاره مدل 4600 اچ پی:

امروز در این مقاله قصد داریم پرینتر لیزری رنگی تک کاره مدل 4600 اچ پی را مورد نقد و بررسی قرار دهیم و با ساز و کار و کاربرد های آن بیشتر آشنا بشیم.
دستگاه پرینتر لیزری رنگی 4600 مدل یکی از محصولات کمپانی امریکایی اچ پی می باشد.
شرکت هیولت پاکارد یا به اختصار نام اچ پی یک شرکت آمریکایی تبار می باشد، در واقع این کمپانی یک شرکت آمریکایی چند ملیتی فناوری اطلاعات است.این شرکت در ایالت کالیفرنیا در آمریکا واقع شده است. به عنوان یکی از بزرگ ترین شرکت های فناوری اطلاعات می توان کمپانی اچ پی را نام برد. این شرکت به طور تقریبی در تمامی کشور های جهان فعالیت می کند.در سراسر جهان این کمپانی را به عنوان برزگ ترین تولید کننده ی انواع مختلف چاپگر ها و لب تاب می شناسند. در سال 2015 کمپانی اچ پی به دو بخش اچ پی و هیولت پاکارد انترپرایز تقسیم شد. کمپپانی هیولت پاکارد یا به اختصار نام اچ پی بیش از 70 سال است که در زمینه ی فناوری اطلاعات فعالیت دارد. این شرکت در بیش از 160 کشور جهان نمایندگی دارد. امروزه کمپانی اچ پی به عنوان یکی از قطب های بزرگ صنعت کامپیوتر در دنیا شناخته می شود.شرکت اچ پی یکی از پیشگامان در مسیر تحولات فناوری در صنعت الکترونیک می باشد. سالیانی است که کمپانی اچ پی با شرکت بزرک کامپک ادغام شده است و در بسیاری از حوزه های تولیدی و خدماتی جایگاه برتر را به دست آورده است و با شرکتهای بزرگی مانند آی پی ام در سراسر دنیا به رقابت پرداخته است.
یکی از افتخارات کمپانی اچ پی پیشرو بودن در زمینه ی ساخت انواع چاپگر های رنگی و غیر رنگی یا به اصلاح سیاه و سفید می باشد. یک نکته ی قابل توجه در مورد کمپانی اچ پی این می باشد که این شرکت 4.4 درصد از سود خود را صرف امور خیریه می کند.
از عمده محصولات کمپانی اچ پی می توان پرینتر ها (چاپگر ها) در انواع رنگی و غیر رنگی یا به اصطلاح سیاه و سفید و در انواع طرز کار لیزری و جوهر افشان و حرارتی و..، سرور ها، لپ تاپ (رایانه ای قابل حمل)، موبایل (تلفن های همراه هوشمند)، تبلت ها (لوح های رایانه ای) و نرم افزار های مدریت شبکه را نام برد.

پرینتر لیزری رنگی تک کاره مدل 4600 اچ پی
فروشگاه اینترنتی الو پرینتر به عنوان نمایندگی رسمی محصولات اچ پی در ایران به صورت آنلاین و حضوری در خدمت شما بزرگواران می باشد.
همانگونه که از نام این محصول مشخص است عملکرد پرینتر مدل 4600 اچ پی به صورت لیزری می باشد. پرینتر لیزری رنگی مدل 4600 اچ پی با استفاده از پرتو های لیزری تصاویر و متون را بر روی صفحه های کاغذی خلق می کند. عملکرد پرینتر های لیزری بسیار شبیه دستگاه های کپی می باشد.در واقع در ابتدای اختراع پرینتر های لیزری در واقع نمونه ی اصلاح شده از ددستگاه های کپی بودن.

پرینتر لیزری رنگی تک کاره مدل 4600 اچ پی گالری1
در پرینتر های لیزری وقتی قصد دارید تصویر و یا متنی را چاپ کنید یک جریان عظیم از داده ها از سوی کامپیوتر به سمت دستگاه پرینتر ارسال می شود. یک مدرا الکتریکی در پرینتر لیزری مدل 4600 اچ پی وجود دارد که معنی تمام این داده ها را می فهمد و این داده ها را به صورت تصاویری که باید بر روی کاغذ چاپ شود ترجمه می کند. این مدار یک اسکنر لیزری را بر سطح درام در داخل پرینتر با حرکت مداوم به عقب و جلو باعث می شود تا یک الگوی الکتریسته ایی ساکن ایجاد شود. این انرژی الکتریسته ی ساکن ایجاد شده نوعی پودر به نام تونر را به صفحه جذب می کند و درانتهای کار نیزدرست مانند یک دستگاه فتوکپی عمل می کند و از طریق یک بخش اتصال دهنده تونر را به کاغذ می چسباند.
در واقع نحوه ی عملکرد پرینتر لیزری به این صورت است که در ابتدا یک اسکنر لیزری اقدام به ایجاد تصویر می کند. در قدم دوم تصویر از طریق پنجره کپی کننده که جنس آن از شیشه است به درون مکانیسم کپی کننده ایی که در زیر آن قرار گرفته است می تاباند. پرتو های لیزر تابیده شده به وسیله ی یک آینه بازتابانده می شوند. در قدم بعدی یک لنز بر روی تصویر تابیده شده تمرکز می کند. آینه ی دومی نیز در طول این مکانیسم چاپ قرار دارد که تصویر را مجددا برای بار دوم منعکس می کند. تصویر منعکس شده بر روی کمربندی در دستگاه فتوکپی منتقل می شود سپس ک واحد توسعه دهنده ی تصاویر اقدام به تبدیل کردن تصویر منتقل شده بر روی کمربند به شکل قابل چاپ آن می کند. تصویری که حال دیگر توسعه یافته و قابل چاپ است بر روی کاغذ منتقل می شود. غلطک موجود در دستگاه به طورمداوم تصویری که قابل چاپ است را بر روی صفحه مهر می کند و سپس این تصویر کاغذی بر روی بخشی به نام جمع کننده یا rack که در بالای دستگاه قرار دارد جمع می شود.
در پرینتر های لیزری به جای جوهر از پودری به نام تونر اسفاده می شود. تونر پودری است از جنس پلی استر و حالت پلاستیکی دارند و در پرینتر های لیزری کاربرد دارد. پرینترهای لیزری با ذوب کردن این پودر بر روی کاغذ باعث خلق تصاویر بر یک صفحه می شوند.

پرینتر لیزری رنگی تک کاره مدل 4600 اچ پی گالری2
در دستگاه پرینتر لیزری رنگی مدل 4600 اچ پی و همه ی پرینرت های لیزری دیگر تونر درون کارتریج نگه داری می شود.
کارتریج قطعه ایی استوانه ایی شکل در درون پرینتر می باشد. جوهر و تونری که در پرینتر های جوهر افشان و لیزری باعث چاپ تصاویر بر روی کاغذ می شوند درون این محفظه نگهداری می شوند.وهمچنین بر اساس پرینتری که انتخاب می کنید کارتریج ها هم به دو دسته ی کارتریج های تونر و کارتریج های جوهری می باشند. هنگامی که شما پرینتر لیزری رنیگ مدل 4600 را انتخاب می کنید به صورت اشانتیون در داخل پرینتر کارتریج وجود دارد، اما ظرفیت این کارتریج ها بسیار پایین است زیرا کمپانی اچ پی برای صرفه ی اقتصادی اسن موضوع تنها 40 درصد از این کارتریج را پر کرده است . اما شما به شارژ مجدد کارتریج تونر می توانید از صد در صد فضای این کارتریج استفاده کنید.
نکته ی قابل توجه در مورد کارتریج ها این است کارتریج های تونر انواع مختلفی دارند و برحسب کمپانی سازنده و همچنین نوع دستگاه شما متفاوت می باشند.
اینکه کاتریج مصرفی شما با دستگاه شما سازگاری داشته باشد یکی از مهمترین نکات در زمینه شارژ کارتریج های دستگاه شما است. همچنین در شارژ کارتریج ها کیفیت تونر مصرفی نیز بسیار اهمیت دارد. هر چه ذرات تونر ریز تر باشند کیفیت چاپ نیز بهتر خواهد بود. تونر ها در رنگ های مشکی، زرد، آبی و قرمز در بازار موجود می باشند.
کارتریج سازگار با دستگاه پرینتر لیزری رنگی مدل 4600 اچ پی از نوع 641A اچ یی می باشد.
شناسه این محصول HP 641A Laserjet CMYK Cartridge می باشد.
و از دسته ی کارتریج های لیزری رنگی می باشد. کد فنی این محصول برای رنگ مشکی C9720A ،برای رنگ آبی C9721A ، برای رنگ زرد C9722A و برای رنگ قرمز C9723A می باشد.
کارکرد کارتریج های مدل 641A اچ پی در 8000 برگ می باشد. سری این کارتریج دارای چهار رنگ آبی، قرمز، زرد و مشکی می باشد.
ما در فروشگاه الو پرینتر با بیش از دو دهه فعالیت مستمر در زمینه خرید و فروش انواع پرینتر و همچنین خرید، فروش، تعمییر و شارژ انواع کارتریج با بهترین متریال و سازگار با دستگاه شما به عنوان تخصصی ترین مرکز تعمیرات انواع پرینتر در ایران در خدمت شما عزیزان می باشیم.

پرینتر لیزری رنگی تک کاره مدل 4600 اچ پی گالری3
در صورتی که ما کارتریج های پرینتر خود را توسط افراد آماتور و با متریالی که از کیفیت خوبی برخوردار نیستند شارژ کنیم ممکن است چنان آسیبی به دستگاه وارد کند که هزینه ی تعمییرات آن بیشتر از خرید یک پرینتر نو نیز باشد.
پرینتر لیزری رنگی مدل 4600 اچ پی با عملکرد لیزری که دارد می تواند در حدود 16 برگ رنگی و 16 برگ مشکی در دقیقه چاپ کند.
حد اکثر سایزی که پرینتر لیزر رنگی مدل 4600 اچ پی قادر به چاپ آن است سایز A4 می بشاد.
کاربرد پرینتر لیزری رنگی مدل 4600 اچ ی در برای فضا های اداری و سازمانی مناسب می باشد زیرا این پرینتر قادر است تا به سرعت امور چاپی و با کیفیتی رابه کاربرانش ارائه کند. دستگاه پرینتر لیزر رنگی مدل 4600 اچ پی می تواند به سادگی و با کیفیتی چشم گیر کاربران را در روند کارهایشان کمک کنند.
نداشتن ویژگی هایی همچون عدم اتصال بی سیم و عدم امکان پرینت پشت و روی اتوماتیک تعبیه شده بر روی پرنتر لیزری رنگی مدل 4600 اچ پی باید در هنگام خرید این پرینتر در نظر گرفته شود.
وزن پرینت لیزری رنگی مدل 4600 اچ پی درحدود 40.2 کیلو گرم می باشد. و ابعادی در حدود 480x548x578 میلیمتر را دارد. ابعاد این پرینتر بسیار مناسب فضا های اداری و سازمانی می باشد.
توان پرینت ماهانه پرینتر لیزر رنگی مدل 4600 اچ پی در حدود 85000 برگ در هر ماه می باشد. اینپرینرت قابلیت چاپ به صورت دو رو را ندارد و تمامی داده های خروجی از این پرینتر به صورت یک رو می باشند. و همچنین پرینتر لیزر رنگی مدل 4600 اچ پی قابلیت تغذیه ی خودکار ای دی اف را ندارد.
ظرفیت سینی پرینتر لیزر رنگی مدل 4600 در حدود 150 برگ می باشد. ظرفیت سینی یعنی حداکثر تعداد کاغذی که در سینی دستگاه جای می گیرد.
نوع کاغذ مصرفی این دستگاه کاغذ های معمولی و کاغذ معمولی ، Plain Paper کاغذ عکس ، Photo paper ترانسپارنت ، Transparency پاکت نامه ،Envelope کارت پستال ، Postal Card کارت ، Card لیبل ، Labe می باشند.
حافظه دستگاه پرینتر لیزری رنگی مدل 4600 درحالت استاندارد حدود 64 مگا بایت می باشد. اما حافظه قابل پشتیبانی دستگاه پرینتر لیزری در حدود 96 مگا بایت است.
همان طور که در بالا اشاره کردیم پرینرت لیزری رنگی مدل 4600 اچ پی از نوع تک کاره است. این بدین معناست که پرینتر لیزری رنگی مدل 4600 اچ پی تنها توانایی انجام عمل پرینت را دارد و نمی تواند قابلیت های دیگری را مانند کپی کردن فایل دستوری، ارسال و دریافت فکس و همچنین اسکن اسناد را انجام دهد و تنها قابلیت آن انجام عمل پرینت با چهار رنگ کارتریج مشکی، زرد، قرمز و آبی است.

پرینتر لیزری رنگی تک کاره مدل 4600 اچ پی گالری5
پرینتر لیزری رنگی مدل 4600 اچ پی برای اتصال به شبکه از پورت های شبکه استفاده می کند این دستگاه پرینتر از طریق پورت پارلل نیز قادر به اتصال به شبکه است.
پرینتر لیزری رنگی مدل 4600 اچ پی قادر به اتصال به شبکه از طریق بی سیم را ندارد و همچنین این پرینتر قابلیت چاپ دو رو به صورت اتوماتیک را ندارد و نمی تواند برای شما به صورت اتوماتیک دوطرف یک برگ تصویر یا متن را چاپ کند و اگر نیاز چاپی شما بر این است که دو طرف برگه ی خود باید متن یا تصویری را چاپ کنید باید به صورت دستی این کار را انجام دهید به این صورت که هنگامی که از یک طرف برگه پرینت گرفتین آن را مجددا در درون سینی دستگاه پرینتر مدل 4600 اچ پی قرار دهید تا درطرف دیگر آن نیز بتوانید متن یا تصویر مورد نظرتان را پرینت کنید.
پرینتر لیزری رنگی مدل 4600 اچ پی نیز دارای یک صفحه ی نمایش نیز می باشد. صفحه ی نمایش این دستگاه پرینتر به صورت دو خط است. اطلاعات بر روی این صفحه ی نمایش به صورت تک رنگ (مشکی) نمایش داده می شوند.

پرینتر لیزری رنگی تک کاره مدل 4600 اچ پی گالری4
در بالا با این نکته اشاره کردیم که پرینتر لیزری مدل 4600 اچ پی توانایی پرینت 85000 برگ را در ماه دارد. ولی پیشنهاد ما بر این است که در حدود 2000 الی 5000 برگ در ماه از این پرینتر استفاده شود.
پرینتر لیزری رنگی مدل 4600 دارای دو مخزن کاغذ می باشد. این تعداد مخزن کاغذ در بیشتر حد این دستگاه است و قابل افزایش نمی باشد.
دستگاه پرینتر لیزری رنگی مدل 4600 اچ پی توانایی چاپ بدون حاشیه را ندارد. به عنوان مثال اگر نیاز چاپی شما بر این باشد که به عنوان جلد یک تصویری را بخواهید چاپ کنید باید خروجی حاصل یک تصویر بدو حاشیه باشد که شما با پرینتر لیزری رنگی مدل 4600 اچ پی نمی توانید این خروجی را داشته باشید.
دستگاه پرینتر لیزری رنگی مدل 4600 اچ پی توانایی خواندن کارت حافظه را ندارد. و در کاتلوگ های این دستگاه مشاهده می کنید که عنوان شده است که این دستگاه قابلیت کارتخوان را ندارد.
هنگامی که پرینتر لیزری رنگی مدل 4600 اچ پی در حال چاپ است برقی در حدود 415 وات را مصرف می کند. و در مواقعی که دستگاه در حالت آماده به کار می باشد برق مصرفی این دستگاه در حدود 32 وات است. هنگامی که این پرینتر وارد حالت اسلیپ می شود 15 وات را مصرف می کند. پرینتر لیزری رنگی مدل 4600 اچ پی در حالت خاموشی نیز برق نا چیزی در حد 0.5 وات را مصرف می کند.
در هنگام خرید و استفاده از پرینتر مدل 4600 اچ پی باید به این نکته توجه داشته باشید که نصب این دستگاه باید حتما توسط افراد متخصص و نمایندگان مرکزی که آن محصول را از آن جا تهیه کرده اید صورت بگیرد. در غیر این صورت ممکن است با اتصال دستگاه به ولتاژ نا مناسب باعث سوختن برد ها و چیپست دستگاه خود شوید. که در بسیاری از موارد هزینه ی تعمیر دستگاه حتی از خرید یک نمونه ی دیگر آن دستگاه نیز بیشتر می شود. و همچنین اساسی ترین نکته در هنگام خرید پرینتر لیزری رنگی مدل 4600 اچ پی این است که حتما این دستگاه را از نمایندگی فروش محصولات اچ پی در منطقه ی خود تهیه کنید تا ضمن مطمین بودن از اصل بودن محصول خود بتوانید از خدمات پس از فروش آن محصول بهرمند شوید.
امروزه بسیاری از فروشگاه های مرتبط با پرینتر ها کارتریج های اورجینالی که به صورت اشانتیون توسط کمپانی اچ پی رنوی دستگاه پرینتر لیزری رنگی مدل 4600 اچ پی وجود دارد را برمی دارند و به جای آن از کارتریج های فرعی استفاده می کنند. تا از این طریق با سودجویی بتوانند کارتریج های اورجینال را با قیمت بالا تری به فروش برسانند.
طول عمر کارتریج های فرعی به نسبت کارتریج های اورجینال ها همان کارتریج های استارتر کمتر است و همچنین کیفیت چاپ های خرجی از کارتریج های فرعی نیز از کارتریج های اصلی پایین تر است.

پرینتر لیزری رنگی تک کاره مدل 4600 اچ پی گالری7
ما رد فروشگاه الو پرینتر با بیش از دو دهه فعالیت مستمر در زمینه ی خرید و فروش انواع پرینتر لیزری و جوهر افشان و.. در خدمت شما عزیزان هستیم.
فروشگاه اینترنتی الو پرینتر به عنوان نمایندگی رسمی محصولات اچ پی با داشتن متخصص ترین نیرو ها در زمینه تعمییر انواع پرینتر و شارژ و تعمییر انواع کارتریج ها آماده خدمت رسانی به شما بزرگوارن است.

مزایای پرینتر لیزری رنگی مدل 4600 اچ پی:

– به نسبت سرعت پرینت بالایی دارد.
– قابلیت روشن و خاموش شدن اتوماتیک را دارد که این خودامکانی استکه با مصرف بهینه برق می تواند هزینه های شما را به نسبت زیادی کاهش دهد.
– هزینه ی نگهداری پایینی دارد.
– هزینه ی شارژ کارتریج های این مدل کمتر از انواع جوهر افشان هم سطح این مدل می باشد.
– به دلیل ابعادی که دارد مناسب هر فضایی است و در هر جایی که مد نظر نظر شماست جای می گیرد.
– پاسخگوی نیاز های چاپی سازمان ها و اداره هاست.

معایب پرینتر لیزری رنگی مدل 4600 اچ پی:

– این پرینتر تنها یک قابلیت دارد آن هم انجام پرینت فایل دستوری است و شما در صورت تهیه این دستگاه نیاز به دستگاه های دیگری مانند فتوکپی، اسکنر و فکس خواهید داشت.
– حد اکثر سایز کاغذی که این دستگاه می تواند پرینت بگیرد A4 می باشد. و اگر نیاز شما به پرینت تو سایز A3 باشد این دستگاه دیگر پاسخگو نخواهد بود.
امیدوارم توانسته باشیم در این مقاله راهنمای خوبی برای خرید پرینتر مناسب نیاز شما بوده باشیم.
ما در فروشگاه اینترنتی الو پرینتر با بیش از دو دهه تجریه در زمینه ی خرید و فروش انواع پرینتر و همچنین خرید و فروش انوع کارتریج به عنوان نمایندگی رسمی محصولات اچ پی در ایران خدمت رسان شما عزیزان است.
همچنین فروشگاه الو پرینتر با داشتن مجرب ترین نیرو ها در زمینه تعمییر انواع پرینتر و کارتریج یاری رسان شما دوستان می باشد.
برای مشاهده موجودی ها و همچنین لیست قیمت ها اینجا کلیک کنید.

آدرس: خیابان کریم خان زند- خیابان ایران شهر شمالی- کوچه نوشهر- پلاک 31- واحد 3

شماره پشتیبانی:

02188867885

Z.G

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *