پرینتر, وبلاگ

پرینتر جوهر جامد

پرینتر جوهر جامد یکی از انواع پرینتر هاییست که در بازار وجود دارند اما به این دلیل که شرکت های محدودی تولید این نوع پرینتر را بر عهده دارند ، کمتر از بقیه انواع در بازار یافت میشوند . پرینتر ها دارای انواع دیگری از جمله پرینتر لیزری ، پرینتر LED ، پرینتر جوهر افشان خانگی و جوهر افشان شرکتی ، پرینتر های چند کاره ، پرینتر های ماتریس نقطه ای و پرینتر سه بعدی نیز هستند .

جوهر جامد چیست
پرینتر جوهر جامد

پرینتر جوهر جامد

جوهر مصرفی این چاپگر (جوهر جامد) ، تکنولوژی ای است که در پرینتر های کامپیوتری و دستگاه های چندکاره مورد استفاده قرار میگیرد . که اولین بار با عنوان جوهری غیر سمی و بی خطر در استفاده ، توسط شرکت تترونیکس در اواخر قرن بیستم معرفی و تولید شد . تا جایی که در اواسط دهه 1990 ، به جهت اثبات این امر ، نماینده ای از شرکت تترونیکس لایه ای از جوهر جامد را در مقابل همگان خورد . این جوهر بی خطر برای محیط زیست ، از روغن های گیاهی ساخته شده است که این موضوع سبب نقش بستن رنگ هایی بسیار شفاف و زیبا بر روی کاغذ میشود . این جوهر در دمای اتاق جامد بوده و در طی فرایند چاپ توسط دستگاه چاپگر به حالت مایع تغییر شکل داده و قادر به چاپ در میلیون ها رنگ و نقش و نوشته میباشد .

مشخصه های جوهر جامد
  • تهدیدی برای محیط زیست تلقی نمیشود
  • جوهر جامد از روغن های گیاهی غیر سمی ساخته شده است
  • با طراحی متراکم
  • بسیار کم حجم و اسان در حمل
  • جوهر چاپ شده بسیار شفاف و زیبا دیده میشود
مشخصه های پرینتر جوهر جامد
  • دامنه چاپ این پرینتر بسیار گسترده تر از نمونه های لیزری است و فقط محدود به کاغذ نمیباشد بلکه بوسیله آن میتوان بر روی انواع مختلفی از اجسام چاپ کرد و حساسیت بسیار کمتری نسبت به چاپگر لیزری دارد
  • این پرینتر فقط از جوهر جامد استفاده داشته و نمیتوان برای چاپ در آن از تونر یا جوهر عادی استفاده کرد
  • برای گرم شدن و اماده به کار شدن این پرینتر ، باید زمان زیادی صرف کرد اما اگر دستگاه گرم باشد برگه سریع تر چاپ میشوند
  • مخزن جوهر تا حدود سی دقیقه پس از خاموش شدن و سرد شدن دستگاه قابل جابجایی نیست ، جابجایی پیش از موعد دستگاه ، ممکن است منجر به اسیب رسیدن به هد دستگاه شود گرچه اغلب پرینتر های جوهر جامد مدرن دارای فن بوده و در کمتر از ده دقیقه دستگاه را به دمای عادی میرسانند
  • کار چاپ شده بوسیله این دستگاه قابل لمینت نیست

پرینتر جوهر جامد

ساز و کار پرینتر جوهر جامد
پرینتر جوهر جامد

پرینتر جوهر جامد

پس از روشن کردن دستگاه ، چندین دقیقه زمان میبرد تا به اندازه کافی گرم شده و اماده چاپ اولین برگه شود . چاپگر جوهر جامد ، جوهر جامد را بوسیله حرارت به حالت مایع در می اورد و بر خلاف پرینتر های جوهر افشان که جوهر را مستقیما بر روی کاغذ میپاشند ، چاپگر جوهر جامد ، جوهر را بر روی درام ریخته و سپس بر روی کاغذ منتقل میکند.

از این فناوری میتوان در کسب و کار هایی که به سرعت بالایی برای چاپ نیاز ندارند استفاده کرد. همچنین برای استفاده افراد حامی محیط زیست در منزل نیز بسیار مناسب میباشد ، با وجود برخی از معایب جوهر جامد ،ارزان تر و سبک تر بودن این جوهر و دارا بودن کیفیت بالا در چاپ و همچنین غیر سمی بودن آن مزیتی با ارزش محسوب میشود .

ما در این مقاله به شما عزیزان توضیح دادیم که پرینتر جوهر جامد چیست و چه کاربردی دارد ، امیدواریم که مورد استفاده قرار گیرد.

ما در فروشگاه اینترنتی الوپرینتر با بیش از دو دهه فعالیت مستمر در زمینه خرید و فروش انواع لوازم اداری ،از شما عزیزان دعوت میکنیم تا از فروشگاه ما دیدن فرمایید .

برای ورود به فروشگاه اینجا کلیک کنید .

.f.s

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *